اصلاح‌طلبان با هیچ گروهی ائتلاف نمی‌کنند

کد خبر: ۱۱۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 19 October 2015
به گزارش تابناک یزد، رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت و گویی با روزنامه «ابتکار» انجام داده که طی آن در پاسخ به سوالی در مورد تبیین وضعیت اصلاح طلبان برای ائتلاف با اصولگرایان گفته است: چنین برنامه‌ای وجود ندارد و اصلاح‌طلبان به هیچ عنوان با اصولگراها ائتلاف نخواهند کرد. چراکه اصلاح‌طلبان به دنبال رقابت سیاسی سالم هستند. برخی از دوستان گفته‌اند که اصلاح‌طلبان با اصولگرایانی که حامی دولت هستند وارد لیست و ائتلاف خواهند شد. اما این نظرات شخصی افراد است و برای انجام چنین کاری نیاز به تصمیم‌گیری جمعی وجود دارد.

من معتقد هستم که انتخابات باید در یک فضای گرم و رقابتی سالم باشد تا جناح‌ها و گروه‌ها بتوانند با یکدیگر رقابت کنند. بنابراین هیچ تصوری نباید وجود داشته باشد که اصلاح طلبان با جریان سیاسی مقابل بخواهند ائتلاف کنند و به نظر من باید صف بندی‌ها مشخص شود. اما در خصوص اعتدال‌گرایان باید بگویم که حساب این اشخاص و جریان با اصولگرایان جداست.

جبهه اصلاحات معتقد است که اصلاح‌طلبان باید حامی و پشتیبان دولت تدبیر و امید باشند و از آن طرف هم دولت باید همین رفتار را نسبت به اصلاح‌طلبان از خود نشان دهد.

اصلاح طلبان با هواداران دولت تدبیر و امید یعنی اعتدال گرایان هماهنگ هستند اما معنا ندارد که اصلاح طلبان با اصولگرایان به عنوان یک جریان فکری دیگر ائتلاف کنند. زیرا اگر این اتفاق رخ دهد رقابت انتخاباتی معنای اصلی خودش را از دست می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار