2300 دانشجوی مهندسی در دانشگاه رازی تحصیل می‌کنند

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی کرمانشاه از اشتغال به تحصیل 2 هزار و 300 دانشجوی مهندسی در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 18 October 2015
رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی کرمانشاه از اشتغال به تحصیل 2 هزار و 300 دانشجوی مهندسی در این دانشگاه خبر داد.

محسن حیاتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی کرمانشاه با 6 گروه در گرایش‌های کامپیوتر، برق، مهندسی شیمی، معماری، مکانیک و عمران فعالیت دارد.

وی تعداد دانشجویان این دانشکده را 2 هزار و 300 دانشجو عنوان کرد و افزود: حدود 50 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد با 23 گرایش و 13 گرایش در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه دانشکده در بعد تحصیلات تکمیلی پتانسیل خوبی دارد، اضافه کرد: آزمایشگاه تست استاندارد دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی در غرب کشور وجود ندارد و احداث آن مستلزم خرید دستگاه‌ها و تجهیزات گرانی است.

حیاتی ادامه داد: این آزمایشگاه می‌تواند تست دستگاه‌ها را در برابر عوامل محیطی مثل میدان مغناطیسی، طبقه‌بندی دستگاه‌ها در محیط کار و نیز محدودیت آنها را در صنعت و محیط اداری تعریف کند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته ملی برق و الکترونیک ایران تاریخ استانداردهایی را در مورد کابل‌ها دارند که این استاندارها بین‌المللی است و هر کشوری استاندارد‌های خود را زیر عنوان بومی‌سازی استاندارد دارد.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: کمیته‌ها در بحث بومی‌سازی استاندارد شکل گرفته‌ و تعدادی استانداردها را تعریف کرده‌اند، اما این استانداردها به‌ طور مرتب ارتقاء پیدا می‌کند و بستر ارتقای آنها داشتن تعدادی آزمایشگاه است که خلأ آن در غرب کشور احساس می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار