ایجاد شهرک تولید ماهی‌های زینتی درگچساران

معاون پژوهشی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: اعتقاد داریم تحقیق در کنار توسعه باید پایدار باشد بنابراین به عنوان یک رسالت در مجموع برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد این هدف‌گذاری تعریف شده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 18 October 2015
همایون حسین‌زاده صحافی ظهر امروز در نخستین نشست بررسی شهرک تولید ماهی‌های زینتی در گچساران، اظهار کرد: ایجاد شهرک تولید ماهی‌های زینتی در گچساران تأثیرگذار در حوزه اجتماعی و اقتصادی بوده و دارای مزایای مطلوبی نیز از منظر زیست محیطی است.

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،وی با بیان اینکه اعتقاد ما توسعه در گرو توانمندسازی و توسعه نیروی انسانی است، تأکید کرد: این طرح می‌تواند در راستای وضعیت اقتصادی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه گچساران نقشی مهم ایفا کند.

معاون پژوهشی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی گفت: این موسسه با داشتن 250 محقق 50 پروژه تحقیقاتی در خصوص بهداشت و بیماری‌های ماهیان زینتی و تنوع گونه‌ای ماهیان زینتی اقدامات مطلوبی انجام داده است.

حسین‌زاده‌صحافی ادامه داد: اعتقاد داریم تحقیق در کنار توسعه باید پایدار باشد بنابراین به عنوان یک رسالت در مجموع برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد این هدف‌گذاری تعریف شده است.

وی با طرح این سئوال که چرا کهگیلویه و بویراحمد نباید به عنوان یک قطب در پرورش ماهی زینتی عمل کند، بیان کرد: اینکه فکر کنیم تمامی گونه‌های ماهی زینتی در این استان توسعه و تولید شود اشتباه بوده بلکه باید گونه‌های خاصی که با شرایط آب و هوایی گچساران هماهنگ هستند، تولید شود.

حسین‌زاده‌صحافی ادامه داد: در این زمینه می‌توان در خصوص پرورش گونه‌های خاصی از ماهی زینتی که می‌تواند برند گچساران را به خود اختصاص دهد، اقدام کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار