امر به معروف به مردم آموزش داده شود

استاد دانشگاه امام صادق (ع) و حوزه های علمیه با اشاره به کم آگاهی اکثر مردم از امر به معروف و نهی از منکر و راهها و شیوه های گوناگون آن خواستار برگزاری دوره های ویژه برای آموزش این فریضه به گروههای مختلف مردم شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸ 21 October 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام محمدحسین توانائی ؛ شامگاه چهارشنبه در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر استان اردبیل افزود : بررسی ها و شواهد نشان می دهند کهجمع کثیری از مردم حتی با سطوح سواد بالا از فریضه واجب و مهم امر به معروف و نهی از منکر آگاهی های اندک دارند.
وی از ارگانها و سازمانهای ذیربط در استانها خواست که تا پایان امسال برای برگزاری دوره های ویژه در ارتباط با اهمیت و شیوه های امر به معروف و نهی از منکر به شکل آموزش های ضمن خدمت برای همه کارکنان دولت و نیز طیف هایی از جامعه مانند اساتید دانشگاهها ، مهندسان و کارشناسان برنامه ریزی کنند.
وی با اشاره به اهمیت تبلیغات و اطلاع رسانی در رسانه های گروهی تصریح کرد که در صورت تبلیغ و اطلاع رسانی گسترده می توان فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نیز در جامعه به شکل صحیح رواج داد.
او گفت : در جامعه شاید افراد صالح زیاد باشند ولی مشاهده می شود که افراد مصلح یعنی آنانی که می خواهند به واسطه امر به معروف و نهی از منکر جامعه را به سوی خوبی ها و نیکی ها سوق دهند کمترند.
حجت الاسلام توانائی ؛ با بیان اینکه احساس می شود رفته رفته مردم به نوعی بی تفاوتی در برابر معروف ها و منکرها دچار می شوند آن را آفتی خطرناک برای جامعه دانست و خاطرنشان کرد در این صورت بطور یقین علاوه بر افزایش منکرها به تدریج شاهد عوض شدن جای معروف ها و منکرها خواهیم بود که یک موضوع خیلی ناشایست است.
وی بر سر زبانها افتادن عباراتی مانند 'با یک گل بهار نمی شود' ؛ 'یک دست صدا ندارد' ؛ 'باید یک فکر اساسی برای این موضوع نمود' و مانند آن را نشانه هایی از روند بی تفاوتی تدریجی جامعه به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر دانست.
وی تصریح کرد : گاهی متعجب می شویم از اینکه بعضی عزیزان با شور و شوق از سر شب تا سحرگاه عبادت و برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عزاداری می نمایند ولی در برابر بعضی معروف ها و منکرها واکنش نشان نمی دهند.
وی رعایت شیوه ها و راههای درست و صحیح امر به معروف و نهی از منکر را به مراتب مهم ذکر و اظهار کرد : اگر به این نکات در اجرای امر به معروف و نهی از منکر توجه نشود بطور یقین نه تنها در مخاطبان موثر نخواهد شد بلکه پیامدهای منفی خواهد داشت.
او گفت : تشخیص از مراحل مهم امر به معروف و نهی از منکر می باشد و یک آمر به معروف و ناهی از منکر باید با دقت زیاد تشخیص دهد که می خواهد چه مطلبی را ، چگونه و در کجا و برای چه کسی می گوید.
عزاداری ؛ پخش کلیپ و تعدادی سخنرانی از برنامه های اجرا شده در این همایش که همزمان با هفتمین روز از گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر در سالن ولایت اردبیل برگزار شد بودند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار