تجلی شکوه فرش در فرهنگسرای سیمرغ ؛‍ ‍ همایش علمی و فرهنگی پیوند تار و پود در نیشابور

تجلی شکوه فرش در فرهنگسرای سیمرغ ؛‍ ‍ همایش علمی و فرهنگی پیوند تار و پود در نیشابور برگزار می‌شود
کد خبر: ۱۱۶۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴ 06 June 2024

به گزارش تابناک رضوی، اتحادیه فروشندگان فرش، پتو و موکت شهرستان نیشابور اولین همایش روز ملی فرش را با عنوان "پیوند تار و پود" در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار می‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش، پتو و موکت شهرستان نیشابور اظهار کرد: به مناسبت روز ملی فرش، اولین همایش روز ملّی فرش را با عنوان "پیوند تار و پود" با همکاری ادارات و نهادهای نیشابور برگزار می شود.

مجیدجهانگیری گفت: از آنجا که فرش در تاریخ و تمدن ایران و اسلام همواره به عنوان یک هنر و صنعت مورد توجه قرارداشته، روز بیستم خردادماه در تقویم کشورمان به عنوان "روز ملّی فرش" نامگذاری شده است.

وی خاطر نشان کرد: نیشابور نیز در طول تاریخ به عنوان کهن‌شهر ایران، در کنار هنرهایی چون سفال و شیشه، به قالی و بافت نیز شهره است و به همین منظور و به مناسبت روز ملّی فرش، بر آن شدیم که با برگزاری همایشی علمی - فرهنگی و استفاده از دانش و تجربه اندیشمندان و استادان بزرگ این رشته، به جنبه‌های گوناگون این هنر و صنعت پرداخته شود تا شکوه این هنر به عموم مردم به‌ویژه آینده‌سازان کشور بیشتر نمایانده شود و در آینده شامل رونق بیش از پیش آن باشیم.

جهانگیری یادآور شد: در این همایش دکتر حمید کارگراستاد دانشگاه ومدیر عامل شرکت فرش آستان قدس رضوی، مهندس مجید محمدپناه استاد دانشگاه ومدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران ، دکتر محمود اسعدی استاد دانشگاه و دبیر همایش چهره‌های ماندگار و دکتر هادی بکائیان استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ و استاد احمد فرزین کارشناس ارشد شرکت فرش آستان قدس رضوی با حضور مسئولین و میهمانانی از سراسر کشور به ایراد سخن خواهند پرداخت.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش، پتو و موکت شهرستان نیشابور تصریح کرد: اولین همایش روز ملّی فرش با عنوان " پیوند تار و پود" در روز یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶ عصر در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار