بیش از سه هزار نفر در خراسان شمالی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۷۸۴ نفر از هنرآموزان استان در بهار امسال آموزش های مهارتی را دار مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای استان فرا گرفتند.
کد خبر: ۱۱۷۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲ 07 July 2024

به گزارش «تابناک خراسان شمالی»، مهدی رحمدل روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال برگزاری دوره های آموزشی در بخش دولتی به میزان ۱۷ هزار ۴۸۹ نفر دوره تعهد شده است که با اجرای سه هزار و ۷۸۴ نفر دوره در سه ماهه اول سال ۲۱.۶۴ درصد تعهد محقق شد.

وی با بیان اینکه آموزش های بخش دولتی برای ۱۷ گروه هدف ارائه می شود تصریح کرد: بهار امسال در بخش دولتی ۱۷۴ نفر از دانشجویان، ۲۶۶ نفر از دانش آموزان، ۴۴۶ نفر از سربازان وظیفه، ۴۱۵ نفر از زندانیان و ۴۸ نفر از عشایر استان از آموزشهای مهارتی بهره مند شدند.

رحمدل خاطرنشان کرد: در این مدت مهارت آموزی برای ۳۳ نفر از زنان سرپرست خانوار، ۶۶ نفر از زنان خانه دار، ۳۱۴ نفر از ساکنان مناطق روستایی، یکهزار و ۴۸۴ نفر از متقاضیان مهارت آموزی ، ۸۷ نفر از دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، ۷۱ نفر از ساکنان سکونتگاه های غیررسمی، ۱۹ نفر از مناطق محروم مرزی، ۱۶۴ نفر از بنگاه های اقتصادی، ۱۵۶ نفر از معتادان بهبود یافته، ۲۰ نفر از افراد معلول و ۲۱ نفر از مشمولان بیمه بیکاری اجرا شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: ۱۱ مرکز در بخش دولتی برای برگزاری دوره های آموزش مهارتی در استان فعال است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار