رئیس حفاظت محیط‌زیست کرمانشاه خبر داد؛

رفع تصرف بیش از ۲۸ هزار مترمربع از اراضی ملی در پناهگاه حیات‌وحش بیستون کرمانشاه

رئیس حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه از رفع تصرف بیش از ۲۸ هزار مترمربع از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش بیستون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸ 01 August 2024

 محمدحسین فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: ۲۸ هزار و ۵۶۱ مترمربع از اراضی ملی پناهگاه حیات‌وحش بیستون که توسط متخلفین با تغییر کاربری تصرف شده بود با پیگیری یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان کرمانشاه و دستور مقام قضایی، رفع تصرف شد.

وی در خصوص مناطق حفاظت شده افزود: این مناطق قوانین مختص به خود را دارد و هرگونه دخل و تصرف خارج از برنامه حفاظت محیط‌زیست، ممنوع است.

 رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: بعضی از افراد به منظور سودجویی و تصرف منابع ملی و یا بعضاً بدلیل عدم آگاهی به این مناطق، باعث تخریب و بر هم زدن اکوسیستم بکر در مناطق می‌شوند.

فلاحتی ادامه داد: با هرگونه دخل و تصرف در عرصه‌های طبیعی به ویژه مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست برخورد خواهد شد و اجازه نخواهیم داد که انفال الهی دستخوش تخریب و تجاوز قرار گیرند.

وی تاکید کرد: در صورت تکرار و تصرف موارد، علاوه بر مجازات مقرر قانونی، طبق مواد ۶۹۰ و ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی نیز با تخریب کنندگان و زمین خواران اراضی ملی برخورد قانونی خواهد شد.

 وی افزود: در سال‌جاری با اقدامات و تلاش‌های شبانه‌روزی و بدون هرگونه مماشات با متصرفین عرصه‌های طبیعی، حدود یازده هکتار از اراضی ملی در حوزه پناهگاه حیات‌وحش بیستون از دست متصرفین خارج و به محدوده پناهگاه الحاق شد.

 فلاحتی در پایان ضمن درخواست از عموم مردم، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه دست‌اندازی به محیط‌زیست، ساخت و ساز، تخریب، تصرف اراضی ملی، شکار و صید، آلودگی محیط‌زیست، آتش‌سوزی در محدوده منطقه حفاظت شده بیستون ، موضوع را به حفاظت محیط‌زیست شهرستان و پاسگاه‌های محیط‌بانی مستقر در منطقه اطلاع دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار