اختصاص اعتبار 3 میلیارد تومانی برای مکانیزاسیون کشاورزی در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: برای مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان مبلغ 3 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 26 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان آمل، سیدمرتضی امینی‌نیاکی در نشست ساماندهی امور جوانان در این شهرستان، اظهار کرد: کشاورزی یکی از بخش‌های مهمی است که در آن می‌توان دست به ایجاد اشتغال پایدار و گسترده زد.
وی با اشاره به اختصاص تسهیلات بنگاه‌های زودبازده با وام‌های بهره پایین در کشور، افزود: استمرار کشت و کار و حفظ آن از اهداف فعالیت در امر کشاورزی است.
مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به اینکه هم‌اکنون همه دستگاه‌ها و نهادها برای حفظ وضعیت موجود اشتغال اهتمام دارند، تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌ها در امر اشتغال بسیار مهم است.
این مسئول بیان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور و هیئت دولت به مازندران برای ایجاد زیرساخت‌های لازم کشاورزی در مازندران قول‌های زیادی داده شد.
امینی‌نیاکی با تاکید بر اینکه برای یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی از سوی رئیس جمهور تمهیدات و سهمیه‌های لازم در نظر گرفته شد، گفت: این اقدام هم‌اکنون فعالیت خود را آغاز کرد.
وی با اشاره به یکپارچه‌سازی حدود 15 درصد از اراضی کشاورزی، خاطرنشان کرد: در بازدید از باغ‌ها متوسط تولید 20 درصد گزارش شده و امیدواریم با استفاده از ارقام اصلاح شده، بتوانیم تولیدات در واحد سطح را افزایش دهیم.
امینی‌نیاکی با اعلام اینکه حفظ کشت و کار از مهم‌ترین هدف برای ایجاد اشتغال پایدار است، بیان کرد: هم‌اکنون کشاورزان با بهینه کردن کشت و کار به‌همراه کشت‌های فشرده در فکر درآمد بیشتر هستند.
وی با اشاره به فرصت شغلی بخش کشاورزی و ارائه 641 طرح اشتغال، گفت: برای مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان مبلغ 3 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که در حال واگذاری دستگاه‌ها به کشاورزان هستیم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه آبیاری تحت فشار در این شهرستان نیاز به حمایت بیشتر دارد، ادامه داد: در این شهرستان تاکنون 409 اشتغال در بخش کشاورزی ثبت شده است هر چند در هر دوره تسهیلات بانکی، باغی و زراعی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد تا در حفظ اشتغال و استمرار آن اهتمام شود.
این مسئول گفت: در زمینه توسعه باغات در اراضی شیب‌دار نیز اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار