افزایش تصادفات عابران پیاده در گیلان

کد خبر: ۱۱۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ 26 October 2015
تابناک گیلان: فرمانده پلیس راه گیلان گفت: در مهر ماه امسال آمار تصادفات عابران پیاده افزایش داشته و رانندگان به‌ویژه در جاده‌های فرعی گیلان باید به این موضوع توجه و دقت کنند.

مهیار رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت جاده‌های گیلان اظهار کرد: اکنون وضعیت ترافیکی جاده‌های مواصلاتی گیلان روان و تردد بدون محدودیت ترافیکی در آنها جریان دارد.

وی با اشاره به بارش باران در برخی نقاط گیلان افزود: بارندگی موجب افزایش لغزندگی سطح جاده‌های گیلان می‌شود بنابراین شرایط رانندگی در چنین هوایی سخت و متفاوت است.

فرمانده پلیس راه گیلان با بیان اینکه با بارش باران افزایش ضریب خطر و خروج خودرو از جاده برای رانندگان متصور است، تصریح کرد: کنترل سرعت و سبقت مجاز و توجه رانندگان به جلو از موارد ضروری است.

این مسئول با تاکید بر ضرورت استفاده عابران از پل‌های عابر پیاده گفت: بی‌توجهی به استفاده از پل‌های عابر پیاده جان آنها را به خطر می‌اندازد.

رستگار با بیان اینکه عابران پیاده نیز باید قوانین را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: گاهی در نزدیکی پل‌های عابر پیاده حوادث تلخ رخ می‌دهد و عابران بر اثر بی‌توجهی ممکن است جان خود را از دست دهند که در این صورت نقش تقصیر برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: در مهر ماه امسال آمار تصادفات عابران پیاده افزایش داشته است و رانندگان به‌ویژه در جاده‌های فرعی گیلان باید به این موضوع توجه داشته باشند و دقت کنند.

فرمانده پلیس راه گیلان رعایت سرعت مطمئنه را مورد تأکید رانندگان به‌ویژه در نقاط خلوت جاده‌های این استان قرار داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار