۱۴ هزار و ۵۶۰ معلم و فرهنگی کار آموزش را در مدارس استان برعهده دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۶۰ فضای آموزشی با آغاز سال تحصیلی جدید آماده حضور دانش آموزان است، گفت: ۱۴ هزار و ۵۶۰ معلم و فرهنگی کار آموزش را در مدارس استان برعهده دارند
کد خبر: ۱۱۸۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸ 09 September 2024

به گزارش تابناک ایلام؛  علی درویشی  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان و شورای پشتیبانی سوادآموزی، اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید حدود ۱۰ هزار و ۵۶۰ معلم و فرهنگی در سراسر استان در سطح مدارس دولتی در کلاس‌های درس حضور خواهند یافت.

وی با بیان این که حدود چهار هزار معلم و همکار فرهنگی نیز در سطح مدارس غیرانتفاعی فعالیت دارند، گفت: بیش از ۱۰۰ نفر از همکاران و معلمان استان نیز در حال بازنشستگی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: بیش از ۴۱۴ معلم و فرهنگی نیز امسال جذب آموزش و پرورش استان شده‌اند که کار تدریس را با آغاز سال تحصیلی جدید در سطح مدارس آغاز خواهند کرد.

درویشی گفت: همچنین زمینه جذب ۱۹۸ نفر به عنوان مشاور در راستای کیفیت‌بخشی به بحث آموزش در مدارس و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فراهم شده که برای این افراد دوره آموزشی یکساله از طریق دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده که در این مدت مهارتهای مورد نیاز را کسب کنند و سپس در مدارس مشغول فعالیت خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد مدارس استان در راستای اجرای پروژه مهر ۱۴۰۳ از نظر تجهیزات و وسایل کمک آموزشی، وسایل سرمایشی، ساماندهی فضای آموزشی مورد ارزیابی قرار گرفته است، ابراز کرد: ۱۲۶۰ فضای آموزشی و مدرسه در مهرماه سال جاری آماده حضور دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه ۱۱۳ هزار دانش آموز با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس حضور خواهند یافت، افزود: در حال حاضر نیز ۹۵ درصد کتابهای درسی در مقاطع تحصیلی مختلف در سطح مدارس استان توزیع شده و استان ایلام از این نظر رتبه اول کشور را دارد.

درویشی با بیان اینکه ساماندهی سرویسهای بهداشتی در سطح مدارس استان نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: ساماندهی سرویسهای بهداشتی در مدارس در حوزه وظایف فرمانداری‌ها تعریف شده است که لازم فرمانداران در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به انجام تمهیدات لازم برای لباس فرم مدارس، ابراز کرد: در این راستا در سال جاری از ظرفیت و توان هنرستان‌های استان برای دوخت لباس فرم مدارس با همکاری خود دانش آموزان و مربیان و با کمترین قیمت استفاده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: همچنین در راستای آماده سازی مدارس، ۴۰۰ واحد آموزشی در سال جاری در قالب طرح شهید عجمیان با حداقل هزینه با همکاری خود دانش آموزان رنگ آمیزی و آماده سازی شده است.

درویشی با اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در ابتدای مهرماه در استان فراهم شده است، گفت: دانش آموزانی‌ که از ثبت نام سال تحصیلی جدید بازمانده است نیز نگران نباشند و برای ثبت نام به سایت آموزش و پرورش مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید، ۹ هزار و ۵۳۰ دانش آموز پایه اول ابتدایی در استان وارد مدارس خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار