مراسم گرامیداشت روز بهورز در ملایر برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز بهورز با حضور نماینده شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی، رئیس مرکز بهداشت، رئیس شبکه بهداشت و درمان، اعضای شورای شهر و جمعی از بهورزان این شهرستان در تالار یاس ملایر برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶ 11 September 2024

مراسم گرامیداشت روز بهورز با حضور نماینده شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی، رئیس مرکز بهداشت ،رئیس شبکه بهداشت و درمان ،اعضای شورای شهر و جمعی از بهورزان این شهرستان در تالار یاس ملایر برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان در ملایر : "احمد آریایی نژاد" روز سه شنبه ۲۰ شهریورماه در آئین گرامیداشت مقام بهورز با اشاره به پیشگیری که مهم‌ترین رکن سلامت است اظهار داشت : بار اصلی پیشگیری در مراکز و خانه‌های بهداشت حتی در دورترین نقاط کشور، روی دوش بهورزان است.

وی بر لزوم بهبود معیشت بهورزان تاکید کرد و گفت : هم اکنون با مشکل کمبود نیروی بهورز مواجه هستیم، در حالی‌ که مهمترین وظیفه حوزه بهداشت روی دوش بهورزان است.

آریایی‌نژاد بیان کرد: بهورزان پایه سلامت کشور هستند که باید همواره مورد تکریم قرار گیرند و یکی از مسائلی که به جد پیگیری می‌کنیم، تقویت مسائل و امور بهورزان و حمایت از خانه‌های بهداشت است و حتی با خرید یک دستگاه فشارسنج می‌توانیم به خانه‌های بهداشت کمک کنیم.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت تصریح کرد : خدمات در حوزه بهداشت و درمان باید ریشه‌ای و کاربردی باشد، چون به پیشگیری اهمیت نداده‌ایم، در قسمت درمان همچنان مشکل داریم.

وی با اشاره به تامین و تجهیز اسباب پیشگیری در مراکز و خانه‌های بهداشت، بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان بر یک مدار درست حرکت نمی‌کنیم و باید جلوی مسیر اشتباه و غلط در حوزه سلامت گرفته و مسیر درست هموار شود.

کمبود نیروی انسانی ، یکی از مشکلات بهورزان

"علی حیدری "رئیس مرکز بهداشت ملایر به ۹۰ خانه بهداشت و فعالیت ۱۵۰ بهورز در این خانه بهداشت‌ها در سطح شهرستان اشاره و گفت: یکی از مشکلات بهورزان کمبود نیروی انسانی در خانه‌های بهداشت است به طوری که گاهی اوقات یک بهورز در هفته دو یا سه خانه بهداشت را پوشش می‌داد.

وی مطرح کرد : بهورزان در دورترین نقاط روستاها خدمت ارائه می کنند، در دوره کرونا جذب نیروی بهورز نداشتیم اما سال قبل ۱۵ نیرو و امسال ۲۰ بهورز جذب کردیم و سعی می‌کنیم با جذب نیروی جدید، خلا ایجاد شده به دلیل بازنشسته‌شدن برخی از نیروها را پر کنیم.

رئیس مرکز بهداشت ملایر در ادامه افزود:  وضعیت ساختمای برخی خانه‌های بهداشت نامناسب و قدیمی است که نیاز به بازسازی دارند و در صورت جذب اعتبار لازم، کار بازسازی این خانه‌های بهداشت را انجام می‌دهیم.

حیدری به کمبود تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و قدیمی‌شدن سیستم‌های کامپیوتری برخی خانه‌های بهداشت اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه ملایر هر سال یک بهورز کشوری دارد و امسال نیز آقای روستایی به عنوان بهورز نمونه کشوری انتخاب و تجلیل شد.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدا لوح از بهورزان شهرستان ملایر تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار،الهام قنائی

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار