تکمیل 2 کتابخانه در چهارباغ

کد خبر: ۱۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۸ 10 March 2015
مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز گفت: تکمیل دو کتابخانه در چهارباغ در دستور کار قرار گرفت. 
به گزارش فارس حجت‌الاسلام محمد فلاح در حاشیه بازدید از روند ساخت این دو کتابخانه در چهارباغ اظهار داشت: با توجه به اینکه ساخت این 2 کتابخانه از سال‌ها پیش آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده، لذا برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور تسریع در ساخت این کتابخانه انجام شده است.
وی ادامه داد: نهضت کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در بین نوجوانان و جوانان با ارائه امکانات و فراهم کردن زمینه‌های این مهم امکان پذیر می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که نوجوانان و جوانان تشویق و ترغیب به مطالعه کتاب شوند افزود: در این راستا با فراهم کردن امکانات و شرایط مطالعه درست این قشر را تشویق به مطالعه کتاب خواهیم کرد.
فلاح با اعلام اینکه فقر مطالعه را در بین خانواده‌ها باید از بین ببریم اضافه کرد: متأسفانه امروزه به دلیل برخی از مشکلات شاهد کاهش سرانه مطالعه کتاب در بین خانواده‌ها هستیم که لازم است تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اساسی برای ارتقای این مهم اندیشیده شود.
وی توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در این زمینه را مهم ارزیابی کرد و گفت: با ساخت کتابخانه‌های مجهز و تأمین کتب می‌توانیم مسیر را برای توسعه مطالعه در بین قشر جوان هموار کنیم.
این مسئول تأکید کرد: هم اکنون 2 کتابخانه در چهارباغ ساوجبلاغ در دست ساخت است که با توجه به دیر شدن زمان بهره‌برداری از این دو پروژه اعتبارات لازم برای تسریع در احداث آنها تخصیص داده شده است.
در ادامه این بازدیدها حجت‌الاسلام علی محمدی امام جمعه چهارباغ نیز طی سخنانی بر توسعه امور فرهنگی در چهارباغ تأکید کرد و ادامه داد: مسئولان باید توجه ویژه و اساسی بر توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در این منطقه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای جدی مردم در این بخش ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه است، گفت: متاسفانه حتی یک باب کتابخانه در این بخش وجود ندارد این درحالی است که جمعیت نزدیک به100 هزار نفری چهارباغ نیاز به کتابخانه دارد.
به گفته این مسئول متاسفانه ساخت دو کتابخانه در این بخش از سال‌های قبل آغاز شده، ولی به دلیل نبود اعتبارات کافی، تکمیل آن به تعویق افتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار