پایگاه‌های خبری فاقد مجوز در مازندران فیلتر می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: تمام پایگاه‌های خبری فاقد مجوز در آینده‌ای نزدیک فیلتر می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ 02 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، عباس زارع عصر امروز در نشست صمیمی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که در سالن شهید آوینی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: براساس آخرین تغییرات در اساس‌نامه خانه مطبوعات در کل کشور قرار شد که پایگاه‌های خبری فاقد مجوز فیلتر شوند که در این راستا تاکنون 46 پایگاه خبری در استان موفق به اخذ مجوز شدند و از بقیه نیز می‌خواهیم تا هرچه زودتر نسبت به دریافت مجوز پایگاه‌های خویش اقدام کنند.

وی افزود: از آنجایی‌ که خانه مطبوعات مازندران به‌عنوان متولی سامان‌دهی اصحاب رسانه و هنر دارای 850 عضو بود که این رقم واقعی نبود، بنابراین اقدام به ساماندهی در این مورد گرفتیم.

معاون فرهنگی اداره‌‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به ساماندهی اعضای خانه مطبوعات، بیان کرد: افرادی که دارای حداقل یک‌سال سابقه کار بیمه‌ای بودند مشمول طرح مجدد بیمه می‌شوند که برای مدتی قطع شده بود.

وی با بیان اینکه پالایش و ساماندهی اعضای خانه مطبوعات از حوزه رسانه شروع شد، تاکید کرد: از اصحاب رسانه و قلم می‌خواهیم تا ما را در اجرای موفق این‌امر حمایت کنند تا اعضای خبرنگاران واقعی مازندران مشخص شود.

زارع با اشاره به اینکه در مورد هدیه خبرنگاران در مرداد سال‌جاری تاکنون اعتباری در اختیار ارشاد قرار نگرفت، گفت: یکی از اعتقادات ما برزگداشت مقام پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر است که در این راستا برنامه‌هایی نیز تاکنون اجرا کردیم.

*1769 فعال قرآنی مشمول طرح بیمه

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این نشست گفت: این معاونت که با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد می‌تواند نقطه عطفی برای موفقیت در زمینه‌های دینی و قرآنی باشد.

محمد فوقی از برگزاری جشن رمضان در 15‌شهرستان استان برای نخستین‌بار خبر داد و افزود: گرامی‌داشت هفته قرآن و برگزاری نخستین یادواره شهدای قرآنی در 17 آذر‌ماه از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که این معاونت در طرحی جدید در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه نخستین فراخوان فیلم‌نامه‌نویسی با موضوع قرآن و عترت نیز از نخستین طرح‌های معاون قرآن و عترت اداره کل ارشاد استان است، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی با موضوع قرآن و عترت و همایش قرآن‌پژوهی تبری از جمله برنامه‌های این حوزه است که برای نخستین‌بار پس از پیروی انقلاب در دست اقدام قرار گرفت.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از تشکیل 37 کانون قرآنی در شهرستان چالوس خبر داد و افزود: این کانون‌ها شامل 25‌ کانون روستایی و 12 کانون شهری است که کانون مصلای چالوس، کانون دانشگاهی، کانون کتاب‌خانه عمومی مسجد نیز در کنار دیگر کانون‌های قرآنی در حال کار و فعالیت است.

فوقی در پایان با اعلام این‌که تاکنون یک‌هزار و 769 نفر از فعالان قرآنی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند، گفت: بیمه کتاب‌داران کتاب‌خانه‌های مساجد نیز انجام شد ولی بیمه مدیران و مسئولان کانون‌های قرآنی به‌دلیل بدهی دولت تاکنون تکمیل نشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار