تدوین برنامه تنظیم جمعیت در استان مازندران

مدیرکل اجتماعی و شوراهای استانداری مازندران گفت: برنامه تنظیم جمعیت در مازندران راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 02 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، علی شادمان امروز در همایش تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک در راستای ارتقای نرخ باروری کلی در سالن هلال احمر ساری، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مباحث کشور در بسیاری از حوزه‌ها بحث جمعیت شناسی و افزایش جمعیت است.

وی افزود: دغدغه اکنون بسیاری از کشورها، کاهش رشد جمعیت بوده که برای رفع این مشکل، سیاست‌های مختلفی را جهت افزایش جمعیت  خود تبیین کردند.

شادمان گفت: دغدغه افزایش رشد جمعیت باید مورد توجه  مسئولان قرار بگیرد و همه در جهت ارتقای سطح آکاهی مردم بکوشیم.

وی افزود: برخی از کشورها برای خانواده‌هایی که  فرزند زیاد داشته باشند، دولت طرح‌های تشویقی را اعمال می‌کند که باید برای کشور ما این طرح‌ها الگو باشند.

شادمان گفت: طبق آماری که  بیان  شد، 25 درصد زوجین در 5 سال اول زندگی تمایلی به داشتن فرزند ندارند که  اگر نرخ رشد ازدواج را کاهش دهیم، باز همان خواهد شد در نتیجه ما باید تفکر و ایده‌های زوجین را تغییر دهیم و آنها را نسبت به آمادگی کامل و اقدام  به موقع در جهت به اداری به موقع تشویق و راهنمایی کنیم.

وی بیان داشت: باید لایه‌های زیرین این بحث بیشتر مورد مطالعه و بحث قرار گیرد تا با انجام برنامه‌های مدون شده روند توسعه ساختار جمعیتی را افزایش دهیم.

شادمان افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هیچ منافاتی ندارد که ما مراعات بهداشت و سلامت مادران، فرزندان و نوزادان را بکنیم که خیلی مهم بوده، در عین حال مراقب باشیم اشتباهی را که ادامه ندهیم دنبال نکنیم ما باید حرکتمان صحیح، منطقی، خردمندانه و عالمانه باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران افزود: باید همه مسئولان در حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای رفغ این دغدغه که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده، اقدامات موثرتری را به کاربگیریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار