تاسیس نمایشگاه مصالح ساختمانی تجارمازندرانی در قزاقستان

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران گفت : براساس تفاهمنامه دو جانبه بین استاندارو تجار مازندران با تجار کشوراستان منگستاو قزاقستان نمایشگاه دایمی مصالح ساختمانی استان در این منطقه ایجاد می شود.
کد خبر: ۱۲۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 03 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، امید میری آملی روز سه شنبه در نشست بررسی راه اندازی نمایشگاه دایمی مصالح ساختمانی استان مازندران در منگستاو در اتاق بازرگانی در ساری اظهار داشت : در تفاهمنامه دو جانبه برپایی این نمایشگاه باید وارد فاز اجرایی شود که با موافقت تجار مازندران این کار در دست اجرا قرار گرفت.
وی اضافه کرد: استان مازندران دارای قابلیت ها و ظرفیت های خوبی در تولید مصالح ساختمانی است و با کمک استان های همجوار این زنجیره می تواند تکمیل و برای برپایی نمایشگاه دایمی مصالح ساختمانهی در قزاقستان به کار گرفته شود.
عضو کمیسیون پول و اعتبار اتاق بازرگانی ایران گفت : در شرایط فعلی بیش از 10 شرکت تولیدی مصالح ساختمانی برای برپایی نمایشگاه دایمی در منگستاو قزاقستان اعلان آمادگی کردند.
میری خواهان تجمیع شرکت های فعال در تولید مصالح ساختمانی صادراتی در مازندران برای تشکیل یک اتحادیه تجاری صادراتی برای برپایی این نمایشگاه شد.
وی افزود: توانمندی موجود در مازندران در تولید مصالح ساختمانی و تولید مواد غذایی می تواند زمینه ای را برای ایجاد بازارچه دایمی کالاهای این استان در منگستاو نیز فراهم کند.
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: سازمان متبوعش حمایت های لازم را از تجار این استان برای بازگشایی نمایشگاه دایمی مصالح ساختمانی در منگستاو قزاقستان خواهد داشت.
ابراهیم یعقوبی با اشاره به برخورداری مازندران از مزیت های مهم زیرساختی و تولید مصالح ساختمانی و غذایی در سطح کشور و با توجه به نیاز قزاقستان به محصولات ایرانی گفت : برپایی نمایشگاه مصالح ساختمانی نقطه ورودی برای تجار ما به این کشور خواهد بود.
وی با تایید برخی مشکلات تجار مازندرانی از جمله سرمایه در گردش ، ابراز امیدواری کرد تا با عملیاتی شدن برداشتن تحریم در این حوزه نیز به تجار کمک شود.
استان مازندران در سال گذشته 16 میلیون دلار کالا به قزاقستان صادر کرده که 20 درصد از سهم صادراتی ایران مربوط به این استان شمال کشوری است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار