سازه برج آزادی در خطر نیست

شهردار منطقه 9 با تاکید بر اینکه به لحاظ فنی سازه برج آزادی در خطر نیست، گفت: البته اگر توجه و رسیدگی به این برج نشود، مشکلاتی به وجود خواهد آمد اما در حال حاضر توجه و عنایت ویژه‌ای به این برج شده است و خطری برج را تهدید نمی‌کند.
کد خبر: ۱۲۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 10 November 2015
در بیست‌ویکمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: برج آزادی توسط بنیاد رودکی که از زیرمجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اداره می‌شود و تنها برای کمک به این مجموعه، نگهداری فضای سبز برج آزادی توسط شهرداری تهران انجام می‌شود. در حوزه فضای سبز برج آزادی نیز هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

وی درخصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر نفوذ آب به پایه‌های سازه برج آزادی و ایجاد برخی مشکلات برای برج گفت: هماهنگی و توافق کاملی میان شهرداری تهران، بنیاد رودکی و مجموعه برج آزادی برقرار است برهمین اساس علی‌رغم مشکلاتی که درخصوص تامین بودجه برای نگهداری برج آزادی وجود داشت، شهرداری تهران به لحاظ اهمیت موضوع قبول کرد که برای جلوگیری از نفوذ آب اعتبارات لازم را تامین کند. برهمین اساس معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به این مساله ورود پیدا کرد.

شهردار منطقه 9 تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرداری منطقه 9 اعلام کرده بود که به لحاظ فنی توانایی لازم برای انجام کارهای کارشناسی و مشاوره‌ای برج آزادی را ندارد، معاونت فنی و عمرانی به این بحث ورود پیدا کرد و ضمن بازدید از برج، مسائل فنی آن را به طور ویژه مورد بررسی قرار داد.

حسینی تاکید کرد: البته باید این موضوع را در نظر بگیریم که در انجام اقدامات عملی برای برج آزادی و سازه‌هایی شبیه به برج آزادی باید برخی مسائل به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد و نمی‌توان با سرعت و بدون مطالعه اقدام عملی را انجام داد، اما شهروندان باید اطمینان داشته باشند که دستورات لازم برای نگهداری و حل مشکلات این برج توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران داده شده است اما هرگونه اقدامی نیاز به مطالعه و فرصت دارد چراکه امکان آزمون و خطا در چنین پروژه‌هایی وجود ندارد.

وی بار دیگر با تاکید بر تعامل و همکاری مناسب میان شهرداری تهران، بنیاد رودکی و مجموعه برج آزادی گفت: هیچ خطری برج آزادی را تهدید نمی‌کند اما اگر رسیدگی لازم انجام نشود، برخی مشکلات گریبان این برج را می‌گیرد. در سال گذشته شهرداری تهران اعلام آمادگی کرد که برج در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد تا هم به لحاظ اجرای اقدامات فرهنگی و هم رفع نواقص اقدامات عملی لازم را انجام دهد که این اتفاق نیفتاد، اما نهایتا همه باید تلاش کنیم برج حفظ شود و نواقص آن نیز هرچه زودتر برطرف شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار