جلوگیری ازحوادث انتخاباتی در سیاسی ترین شهرستان

در شرایط کنونی باید فضای انتخاباتی شهرستان مدیریت و از بروز حوادث و تخلفات انتخاباتی جلوگیری شود تا بتوانیم انتخاباتی آزاد و مسالمت‌آمیز داشته باشیم.
کد خبر: ۱۲۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴ 10 November 2015
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده در جلسه پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در این شهرستان گفت: شهرستان لنده به عنوان سیاسی‌ترین شهرستان استان بوده که در گذشته شاهد رخدادها و برنامه‌های مختلفی در این زمینه بوده‌ایم.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، وی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی باید فضای انتخاباتی شهرستان مدیریت و از بروز حوادث و تخلفات انتخاباتی جلوگیری شود تا بتوانیم انتخاباتی آزاد و مسالمت‌آمیز داشته باشیم.
سعادتیان یادآور شد: شورای نگهبان با نظارت و قوه مجریه با اجرای صحیح قوانین و قوه قضائیه با برخورد و پیشگیری از تخلفات می‌توانند انتخابات آینده را به طور سالم و با حضور پرشور مردم مدیریت کنند.
وی ابراز داشت: افرادی که برای ستاد اجرایی انتخابات انتخاب می‌شوند باید مورد گزینش قرار گیرند و افرادی انتخاب شوند که بی‌طرف باشند.
سعادتیان در ادامه به مصادیق جرم انتخاباتی اشاره کرد و گفت: تبلیغات زودهنگام نامزدها، صحبت علیه و یا له نامزدهای انتخاباتی، افترا و تهمت در سایت‌ها و فضا‌های مجازی، خرید و فروش رأی، تطمیع و تهدید، رأی دادن با شناسنامه جعلی، اخلال در رأی‌گیری، تقلب در شمارش آراء، ایجاد رعب و وحشت عمومی در میان مردم، دیوارنویسی و ... از جمله مصادیق تخلف و جرم انتخاباتی بوده که باید از بروز آن در سطح شهرستان جلوگیری شود.
وی در پایان با بیان اینکه دستگاه‌ها و مجریان انتخابات باید اصل بی‌طرفی خود را در اجرای انتخابات فراموش نکنند افزود: هرگونه استفاده از خودروها و امکانات اداری برای تبلیغ و یا حمایت از کاندیداهای احتمالی و قطعی ممنوع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار