تونل های هوایی عابر پیاده درقم!

به دلیل عدم مدیریت صحیح تبلیغات در استان قم پل های هوایی تبدیل به تونل شده است، تقریبا در همه پل های عابر پیاده قم از جمله پل هوایی عابر پیاده خیابان شهید منتظری، پل میدان مطهری، پل ابتدای خیابان توحید، پل دانشگاه قم، پل بلوار امین و .... چند قدمی از زمین فاصله می گیری به تونلی می رسی که از دو طرف به دلیل نصب بنرهای تبلیغاتی مسدود است.
کد خبر: ۱۳۰۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 16 November 2015
به گزارش تابناک قم، تا چندسال پیش زمانی که یکی از اصول اصلی آموزش مدارس عبور از خیابان بود کسی تصور نمی کرد که برای عبور از خیابان های عریض به جای اینکه با ترس با نگاه به سمت راست خیابان تا خط کشی وسط خیابان برویم دوباره با ترسی دوچندان سمت چپ را نگاه کنیم و از خیابان عبور کنیم روزی خواهد رسید که از بالای ماشین هایی که ازبرخورد با آنها می ترسیدیم عبور خواهیم کرد.

یکی از خدمات در حوزه شهری احداث پل های هوایی برای امنیت عابرین پیاده بوده است در ابتدا استفاده از این پل ها بدلیل عدم فرهنگ سازی کم بود اما بعد ها با تکنولوژی های نوین، پله های برقی هم به این پل ها اضافه شد تا به تدریج فرهنگ استفاده از این سازه های جدید فراگیر شد، قم هم چند سالی که میزبان این پل های هوایی عابر پیاده شده است.


یکی از مهم ترین مزیت های این پل های هوایی کاهش آمار تصادفات مخصوصا تصادف دانش اموزان هنگام عبور از خیابان بود،احداث پل های هوایی عابر پیاده تا حدودی هم باعث کاهش حجم ترافیک های شهری شد، شهر مقدس قم هم با توجه به این مسئله که زائران زیادی سالیانه به این شهر سفر می کنند به پل های هوایی عابر پیاده بیشتر از انچه موجود است از جمله در میدان72تن نیازمند است .

در ابتدا پل های هوایی به منظور عبور و مرور عابران استفاده می شد اما با مرور زمان اندکی، در کنار این مزیت ها مزایای جنبی هم نصیب حوزه های مدیریت شهری شد، تبدیل شدن این پل ها به محل نصب بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی و در آمد ایی های که کم کم این پل ها را تبدیل به محل کسب بسیار خوب و مطمئن کرد!

متاسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح تبلیغات در استان قم  این پل های هوایی تبدیل به تونل شده است، تقریبا در همه پل های عابر پیاده قم از جمله پل هوایی عابر پیاده خیابان شهید منتظری، پل میدان مطهری، پل ابتدای خیابان توحید، پل دانشگاه قم، پل بلوار امین و .... چند قدمی از زمین فاصله می گیری به تونلی می رسی که از دو طرف به دلیل نصب بنرهای تبلیغاتی مسدود است و مجبوری مسیری را بدون دیدن محیط اطراف سپری کنی، که باعث شده مردم مخصوصا زنان و دختران رغبت کمتری برای استفاده از این پل های عابر پیاده داشته باشند.


یکی از راه های اجبار برای استفاده از پل های هوایی عابر پیاده قرار دادن نرده هایی در وسط خیابان است تا عبور از خیابان را برای عابران مشکل نماید تا آنها برای حفظ جان خود از پل های عابر پیاده استفاده کنند.

تبلیغات روی پل های عابر پیاده چنان فراگیر شده که در طول سال حتی یک روز هم این پل ها بدون تبلیغات نیستند، البته شرکت های زیادی خواهان تبلیغ محصولات و خدمات خود از طریق پل های هوایی هستند، تا جایی که درآمد های پل های عابر پیاده از هزینه نگهداری آنها پیشی گرفته است.

طبق قوانین پل های هوایی عابر پیاده نباید از اطراف (حداقل از یک طرف)مسدود باشد اما متاسفانه کمتر پل هوایی عابر پیاده در قم را می بینیم که مسئولین شهر از خیر درآمدهای تبلیغاتی آن بگذرند.،مسئولین حوزه خدمات شهری قم باید در کنار انجام کارهای درآمدزا از پل های عابر پیاده، به پیامدهای فرهنگی و اجتماعی هم توجه کنند و به راحتی از این مسئله عبور نکنند.

 منبع: ثامن
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
سلام لطفا یک پل هم در خیابان اراک "مقابل پل آهنچی بزنید"دراین مکان مردم با خطر تصادف روبه رو هستند علاوه براینکه افراد خارجی هم از این خیابان برای زیارت گذر می کنند
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار