2 بهله عقاب شکاری به طبیعت بازگشتند

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آمل گفت: دو بهله عقاب شکاری و وحشی مصدوم پس از مداوا در این شهرستان به دامان طبیعت بازگشتند.
کد خبر: ۱۳۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹ 16 November 2015
بهمن صادق‌نژاد اظهار کرد: یکی از وظایف این سازمان مداوا و رهاسازی پرندگان و حیوانات مجروح و آسیب‌دیده در جنگل‌ها و محیط‌زیست و باز گرداندن آنها به دل طبیعت است.

وی افزود: با توجه به باران شدید، سرمای هوا، طوفان و شرایط نامساعد جوی در این شهرستان حدود سه روز قبل دو بهله عقاب وحشی و قوش شکاری توسط جمعی از دوست‌داران طبیعت و دل‌سوزان محیط‌زیست به این اداره تحویل داده شدند که حین تردد از مناطق شالیزاری و جنگلی پیدا شدند.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست آمل با اشاره به اینکه این دو پرنده کم‌یاب به دلیل آسیب‌دیدگی و جراحت توان پرواز نداشتند، بیان کرد: کارشناسان این اداره با انجام تغذیه لازم این پرندگان، امر مداوا را هم در دستور کار قرار دادند تا عصر گذشته این دو پرنده شکاری با کسب سلامت در مناطق جنگلی بخش امامزاده عبدالله (ع) به دامان طبیعت باز گردانده شدند.

این مسئول بیان کرد: دوست‌داران طبیعت و محیط‌زیست همیشه یار و یاورمان هستند و علاقه‌مندی آنها به حفظ محیط‌زیست، منابع طبیعی، خدادادی و حیات‌وحش قابل ستایش است.

صادق‌نژاد گفت: محیط‌زیست و حیات‌وحش دارای گونه‌های نادر و کم‌یاب جانوری، گیاهی و پرندگان است که باید با رفتار و عملکرد شایسته‌مان در راه حفظ و حراست از آنها گام برداریم.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار