آخر هفته سردتان می شود

کد خبر: ۱۳۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸ 30 November 2015

به گزارش تابناک یزد،از بعداز ظهر روز سه شنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور ابرناکی، بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد و درمناطق کوهستانی بارش برف دراستانهای واقع در غرب، جنوب غرب در برخی نقاط شمال غرب کشور آغاز می‌شود و از اواخر روز سه شنبه استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز را فرا می‌گیرد.


سازمان هواشناسی اطلاعیه ای ویژه ایام اربعین حسینی منتشر کرد.

متن این گزارش بدین شرح است:بررسی آخرین داده ها والگوهای پیش یابی هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار در مناطق مرکزی طی روز های یکشنبه، دوشنبه و اوایل روز سه شنبه است که پیامد آن تداوم آلودگی هوا و پایین بودن کیفیت آن درشهرهای صنعتی وپرجمعیت مانند تهران، کرج، اصفهان، اراک و قزوین است.

به گزارش سازمان هواشناسی، از بعداز ظهر روز سه شنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور ابرناکی، بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد و درمناطق کوهستانی بارش برف دراستانهای واقع در غرب، جنوب غرب در برخی نقاط شمال غرب کشور آغاز می‌شود و از اواخر روز سه شنبه استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز را فرا می‌گیرد. از پنج شنبه با شمالی شدن جریانات و نفوذ هوای سرد در استان‌های ساحلی دریای خزر بر شدت بارش افزوده شده که تا جمعه ادامه می یابد و در غالب استانهای کشور با کاهش قابل توجه دما همراه خواهد بود.

براین اساس، شرایط جوی به شرح زیر پیش بینی می‌شود:سه شنبه 94/09/10 : بارش باران و برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان و بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی و بتدریج قم، قزوین، البرز و تهران. شدت بارش در استانهای ایلام، لرستان و کرمانشاه است.

چهارشنبه 94/09/11 : بارش باران و در ارتفاعات بارش برف دراستانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز و تهران. شدت بارش در استانهای ایلام، خوزستان، لرستان و کرمانشاه است.پنج شنبه 94/09/12 و جمعه 94/09/13: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی.

در پایان این گزارش آمده است:شایان توجه است که با استقرار سامانه بارش زا از دوشنبه بر روی کشور عراق ابرناکی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت از اواخر دوشنبه و اوایل روز سه شنبه پیش بینی می‌شود، همچنین کاهش نسبی دما روزهای چهارشنبه و پنج شنبه و کاهش محسوس دما در روزهای جمعه و شنبه رخ خواهد داد.
عصر ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار