طرح توسعه شهرکهای صنعتی در دست اقدام

سرپرست مدیریت برنامه ریزی شرکت شهرك های صـنعتی آذربایجان غربی از تدوین طرح ۱۰ ساله توسعه شرکهای صنعتی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰ 15 March 2015

ایرج علی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اولویتهای توســعه شــهركهای صــنعتی آذربایجان غربی برای پاسـخگویی به نیاز متقاضــیان، گفت: به منظور پاســـــــخگویی به متقاضیان، طرح توسعه شـهركها و ایجاد نواحی صنعتی جدید برای ۱۰ سال آینده تدوین شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح تا ۱۰ سال آینده مساحت شهرکها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی دو برابر مســـــاحت موجود می شود، اظهار داشت: روند واگذاری زمین به واحدهای صنعتی در تسهیل می شود که صورت حائز شـرایط بودن متقاضـی واگذاری زمین در مدت کمتر از یك روز اقدامات لازم انجام می شود.

سرپرست مدیریت برنامه ریزی شرکت شهركهای صـنعتی آذربایجان غربی موضوع زمین و مالكیت آن را از مشــــكلات اساسی شرکت شهرك های صنعتی استان در تهیه و خرید زمین برای شـهرك ها دانست و اعلام کرد: همكاری ارگانهای مرتبط با شهركهای صنعتی جهت تسهیل در خرید زمین ضروری است.

علی نژاد اضــافه کرد: از یكهزار و ۸۰۴ قرارداد منعقد شـــده با واحدهای صنعتی جهت استقرار در شهرك های صنعتی اسـتان تعداد ۹۹۴ واحد مورد بهره برداری، ۷۰۲ واحد به صــورت فعال و نیــمه فعال،۲۹۲ واحد غیرفعال و مابقی نیز در حال ســـاخت هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: تعداد ۳۵ شهرك و ناحیه صنعتی در سطح در استان به تصـــویب رسیده که از این بین ۲۱ شهرك و ناحیه صنعتی در حال واگذاری به متقضــــــایان سرمایه گذاری در تولید و صنعت بوده و مابقی نیز در حال مطالعه و مكان یابی هستند.

وی با بیان اینكه با بهره برداری از ۹۹۵واحد تولیدی در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان برای بیش از ۲۰ هزار نفر فرصت شـغلی ایجاد شـده اسـت، افزود: با انعقاد بیش ازهزار و ۸۰۰ قرارداد واگذاری زمین با صـنعتگران و سـرمایه گذاران صـنعتی بیش از ۶۰۰ هكتار از اراضی شـهرکها و نواحی صـنعتی به تولیدکنندگان واگذار شده است.

سرپرست مدیریت برنامه ریزی شرکت شهركهای صـنعتی آذربایجان غربی گفت: مسئولیت اجرای دستورالعمل های خرید زمین، برگزاری جلســــــات با مالكین،برگزاری جلســـات توجیهی با متقاضیان احداث واحد های صنعتی، خدماتی، کارگاهی،واگذاری اراضی شهرك ها و نواحی صنعتی و کنترل وضعیت اراضی واگذار شده بخشـــی از وظایف این حوزه بشــــــــمار می آید.

علی نژاد افزود: اجرای دقیق دسـتورالعمل قیمت گذاری، پاسـخ گویی به اسـتعلامات بانكی متقاضیان، مسـئولیت کلیه نقل و انتقالات، مطالعه و استخراج قیمت اراضی، ارتقا و نگهداری و هدایت کلیه سیســــــتم های اطلاعاتی و سایر امورات مربوط به برنامه ریزی نیز از جمله دیگر وظایف این حوزه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار