برنامه ریزی برای نگهداری پروژه های شهری شیراز

مدیر تعمیر و نگهداری ابنیه و تأسیسات شهرداری شیراز از شناسنامه‌دار شدن 80 درصد از بناهای شهری شهرداری شیراز و رصد دائمی وضعیت آن‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶ 13 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:بابک همتی اظهار داشت: از قدیم در شهرداری پروژه‌هایی شروع و به اتمام و بهره‌برداری می‌رسید و هیچ‌گاه برنامه تدوین‌شده‌ای برای نگهداری آن‌ها وجود نداشت.

وی افزود: در دهه گذشته پروژه‌های ویژه‌ای در دست اجرا و هزینه‌های بسیاری برای آن‌ها صرف شده که باید با سیستم‌های لازم در نگهداری آن‌ها تلاش کرد و ایجاد این معاونت با توجه به سیاست‌های شهردار شیراز از دو سال گذشته و بعد از تهران در دستور کار قرار گرفته است و ابنیه فنی ایجادشده در برنامه نگهداری قرار می‌گیرد.

همتی ادامه داد: این مسئله آنجا بیشتر و مهم‌تر به چشم می‌آید که سازه‌های مهمی مانند پل‌ها و تقاطع‌های غیر هم‌سطح با سرمایه‌های بسیار و امکان حادثه‌خیز بودن به علت عدم نگهداری تخصصی ایجاد می‌شود که باید با برنامه‌ریزی برای نگهداری از این سرمایه‌های ملی تلاش کرد.

این مسئول اضافه کرد: بر این اساس و با اولویت، تمام تقاطع‌های غیر هم‌سطح و پل‌ها را شناسنامه‌دار کرده‌ایم و بر مبنای استانداردهای بین‌المللی مشخصات فنی آن‌ها استخراج و نرم‌افزاری شد.

وی گفت: تمام این ابنیه در حال رصد دائمی است و ماحصل بازدیدها وارد نرم‌افزار می‌شود که تغییرات آن‌ها را اعلام می‌کند و ما نسبت به رفع مشکلات اقدام می‌کنیم که این تعمیرات فقط در شب انجام می‌شود.

همتی اظهار داشت: در کنار اولویت‌هایی که گفته شد دیگر سازه‌های شهری شهرداری نیز مانند پل‌های قدیمی، پل‌های عابر پیاده نیز در دستور کار شناسنامه‌دار شدن قرار گرفت و ضمن رصد شدن وضعیت آن‌ها واحدهای مربوطه در شهرداری‌ها در جریان گذاشته می‌شوند.

وی اضافه کرد: در مورد دیگر بناهای شهرداری مانند ساختمان‌های در حال بهره‌برداری و ساخت نیز این برنامه شروع‌ شده است.

این مسئول گفت: تا پایان آذرماه جاری تمام بناهای شهری شهرداری شیراز شناسنامه‌دار می‌شوند و با اتمام این کار برنامه‌های تعمیراتی و نگهداری از این تأسیسات به‌روز خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار