برگزاری همایش پژوهشی ایده ها و آینده گردشگری در استان گلستان

همایش پژوهشی ایده ها و آینده گردشگری گلستان با عنوان ترسیم آینده با بارش ایده ها، بمنظور یافتن راهکارهایی در خصوص توسعه صنعت گردشگری استان با استفاده از نظرات نخبگان دانشگاهی در گرگان برگزارشد.
کد خبر: ۱۴۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 16 December 2015
به گزارش ایرنا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گلستان روز چهارشنبه در این همایش که در موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی گرگان برگزار شد با تاکید بر نقش جامعه دانشگاهی در توسعه گردشگری گفت: پشتوانه های نظری، دانشگاهی و کارشناسی حوزه گردشگری زمینه ساز توسعه همه جانبه ، پایدار و متوازن این بخش است.
ابراهیم کریمی با یادآوری تحولات چشمگیر در حوزه های مختلف زندگی بشر و به ویژه در گردشگری و توسعه آن در بخش های مختلف همچون اکوتوریسم، میراث فرهنگی و صنایع دستی افزود: لازم است در قالب دو بخش شامل مسئولان و صاحبان سرمایه و بهره مندی از نظرات نخبگان دانشگاهی در این حوزه برنامه ریزی و فعالیت ها شتاب گیرد.
وی در این خصوص از یک سو به وظایف مسوولان دولتی، صاحبان سرمایه و مدیران واحدهای مرتبط و دستیابی به ابزار و امکانات روز و استاندارد اشاره داشت و از دیگر سو نقش اساتید، پژوهشگران و نظریه پردازان حوزه گردشگری را تعیین کننده بیان کرد.
کریمی همچنین از جامعه دانشگاهی و پژوهشی گلستان خواست که در ارائه ایده ها و دیدگاه های علمی و ترسیم آینده گونه ها و حوزه های بومی گردشگری را مد نظر داشته باشند.
وی اهداف این همایش را آسیب شناسی گردشگری، پیشنهاد راهبردها و راهکارهای توسعه متوازن و همه جانبه گردشگری، ثبت و بهره مندی از تجربیات بومی فعالان گردشگری و تبیین وضعیت آینده گردشگری ایران و استان و ارائه پیشنهادها و ایده های کارآفرینی در حوزه گردشگری بیان کرد.
کریمی شرکت کنندگان دراین همایش را اساتید و اعضای هیات علمی رشته های مرتبط دانشگاهی، پژوهشگران و محققان و دانشجویان، فعالان و اعضای هیات مدیره جوامع تحت پوشش ذکر کرد.
استان مرزی گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد، این استان با 29 شهر و یکهزار و هشت روستا با استانهای مازندران ، سمنان ، خراسان شمالی ، کشور ترکمنستان و دریای خزر همسایه است.
طبیعت زیبا و همجواری کوه ، دریا ، دشت ، جنگل و مزارع سرسبز به همراه جاذبه های مختلف تاریخی و زیارتی این استان را به مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران در فصول مختلف سال تبدیل کرده است.
همچنین این استان با2500 جاذبه تاریخی و طبیعی، بسترهای مطلوبی را جهت رونق گردشگری دارد وبهره مندی از توانمندی و تجربیات صاحب نظران این حوزه شرایط را جهت برنامه ریزی مطلوب و رونق این صنعت در نگارستان ایران فراهم می کند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار