استاندار آذربایجان شرقی:

هر تفکر و سلیقه‌ای را مردم انتخاب کنند مورد قبول ماست

استاندار با تاکید بر این که برای امیدوار شدن مردم هر کاری که لازم است باید انجام دهیم، افزود: هر تفکر و سلیقه‌ای را مردم انتخاب کنند مورد قبول ماست و آن‌چه برای ما مهم است افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.
کد خبر: ۱۴۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 17 December 2015
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر پرهیز از تفرقه و اختلاف در برگزاری انتخابات، گفت: هدف مشارکت همه ما برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری مردم است و طبیعتا برای رسیدن به این هدف مشترک نباید اختلافی باشد.

به گزارش تابناک تبریز،دکتر اسماعیل جبارزاده در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران با اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان، خاطرنشان کرد: بزرگترین عاملی که باعث دلسرد شدن مردم می‌شود اختلاف است و ما وظیفه داریم از اختلاف و تفرقه بپرهیزیم.

وی با بیان این که مردمی‌ترین انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران اتفاق می‌افتد، گفت: در نظام‌های دیگر اجرای انتخابات به عهده دولت یا احزاب است اما در جمهوری اسلامی خود انتخابات نیز توسط مردم برگزار می‌شود و انصافا انتخابات در ایران تجلی حاکمیت مردم بر مردم است.

دکتر جبارزاده با اشاره به این که هیات‌های اجرایی و نظارت انتخابات از بین معتمدان مردم برگزیده می‌شوند، افزود: همه ما برای یک هدف مشترک که برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری مردم و اعتلای نظام و انقلاب اسلامی است تلاش می‌کنیم و طبیعتا در مسیر این هدف نباید اختلاف داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سایه همدلی و هماهنگی هیات نظارت و ستاد انتخابات استان از نخستین روزهای اجرای فرایندهای انتخابات شاهد شرایط خوب و امیدوارکننده‌ای هستیم که نوید یک انتخابات خوب و به یاد ماندنی را می‌دهد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که همه باید در این عرصه مانند برادرانی همدل و همراه پیش برویم، افزود: بنده خود را برادر کوچک همه اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت می‌دانم و انتظار دارم همه دست‌اندرکاران انتخابات نیز چنین روحیه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: اطمینان می‌دهم که با این روحیه و نیت قربتا الی الله شاهد انتخاباتی با حضور حداکثری مردم خواهیم بود.

دکتر جبارزاده با بیان این که در شرایط خاص امروز، هر رای مردم یک سنگر در برابر استکبار جهانی است، گفت: تنها انتظار از هیات‌های اجرایی و نظارت این است که عوامل افزایش مشارکت مردم را تقویت و از عوامل دلسردی مردم پیشگیری کنیم و بزرگترین عاملی که باعث دلسردی مردم می‌شود اختلاف است.

وی گفت: هر انتخابات مهر تایید دیگری بر نظام جمهوری اسلامی است و این مهر هرچه پررنگ‌تر زده شود قطعا می‌تواند برای نظام مفیدتر باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بسته شدن پرونده ابعاد نظامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را یک موفقیت بزرگ برای نظام دانست و گفت: تکمیل کننده چنین موفقیت‌هایی، برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری مردم است که همه باید برای آن تلاش کنند.

وی با تاکید بر این که برای امیدوار شدن مردم هر کاری که لازم است باید انجام دهیم، افزود: هر تفکر و سلیقه‌ای را مردم انتخاب کنند مورد قبول ماست و آن‌چه برای ما مهم است افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.

دکتر جبارزاده سپس توصیه‌هایی نیز به فرمانداران و بخشداران داشت که پرهیز از تفسیر به رای قوانین، هماهنگی بیشتر با اعضای هیات‌های نظارت شهرستان‌ها، انتخاب افراد معتمد و متدین برای حضور در سر صندوق‌های رای و آموزش مجریان انتخابات از جمله این توصیه‌ها بود.

وی همچنین خطاب به فرمانداران و بخشداران با تاکید بر این که امکانات دولت متعلق به بیت‌المال است، گفت: هیچ کس حق ندارد از امکانات دولتی به نفع یا ضرر کاندیداها استفاده کند و اگر مسوولی مرتکب چنین رفتاری شد فرمانداران وظیفه دارند بلافاصله با او برخورد کنند.

دکتر جبارزاده تصریح کرد: ما از اقدامات و برخوردهای قانونی فرمانداران با تخلفات انتخاباتی از جمله تبلیغات زودهنگام حمایت می‌کنیم، گرچه ممکن است این برخوردها با هیاهوی افراد روبه‌رو شود.

وی بر رعایت خطوط قرمز در عرصه انتخابات نیز تاکید کرد و گفت: انتخابات یک امر مقطعی است و نباید به بهانه انتخابات شاهد ایجاد انتظارات غیرواقعی در مردم باشیم.

دکتر جبارزاده تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی یک نظام اخلاق‌مدار است و رعایت اخلاق در تمام مراحل انتخابات مورد تاکید است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: اگر امروز مسوول اجرایی هستیم نباید فراموش کنیم در نظامی توفیق خدمت یافته‌ایم که بر اساس قرآن و برای خدمت به امت پیامبر بنا شده است؛ امروز بالاترین مسوولیت ما این است که در محضر خداوند و تحت نظارت او هستیم و باید مراقب باشیم که شرمنده خون مقدس شهدا نشویم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
انشالله که دولت در انتخابات جاری سیاسی و حزبی رفتار نخواهد کرد.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار