آمل میزبان جشنواره فرهنگی و هنری هزارسنگر

دبیرجشنواره فرهنگی وهنری هزارسنگر، از برگزاری دومین دوره این جشنواره در سطح مازندران به میزبانی شهرستان آمل همزمان با گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن در هفته نخست بهمن ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸ 17 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، مجید یل گفت: این جشنواره در چهار بخش اصلی شامل پوستر، فیلم، عکس و شعر و یک بخش بخش ویژه دانش آموزی نقاشی برگزار می شود.

وی افزود: فراخوان شرکت دراین جشنواره از روز 23 آذرماه آغاز شده و علاقمندان برای شرکت در بخش های پیش بینی شده تا 25 دی ماه بدون محدودیت سنی می توانند آثارشان را به دبیرخانه این جشنواره در محل اداره بنیاد شهید وامورایثاگران شهرستان آمل ارسال کنند.

دبیر دومین جشنواره فرهنگی و هنری هزارسنگرآمل اضافه کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را با محوریت حماسه اسلامی ششم بهمن و شهدای حرم وترور تهیه وارسال کنند.

به گفته یل، آثار دریافتی از 26 دی به مدت یک هفته توسط داوران مطرح استانی وشهرستانی متناسب با هر رشته انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: به نفرات برتر هر بخش تندیس ویژه جشنواره، یک عدد نیم و ربع سکه بهارآزادی و به نفرات دوم و سوم نیز به ترتیب یک نیم و ربع سکه بهار آزادی اهداء خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره فرهنگی و هنری هزارسنگرآمل با اشاره به اینکه با وجود برگزاری نخستین دوره این جشنواره سال گذشته در سطح شهرستانی، آثاری از دیگر شهرهای مازندران وحتی خارج از استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، ابراز امیدواری کرد: با استقبال خوب علاقمندان برای شرکت دراین بخش ونیز ظرفیت خوب در سطح شهرستان ، در سال آینده وسومین دوره آن بتوان در سطح ملی آن را برگزار کرد. 

درسحرگاه ششم بهمن سال 1360 گروهی از منافقان کوردل از جنگلهای شهرستان آمل به قصد تصرف آمل به این شهر حمله کردند که مردم این شهرستان با ایستادگی جانانه در مقابل آنها ، در چند ساعت این توطئه شوم آنان را پاسخ و باعث فرار آنان شدند.

در این حماسه جاویدان که هرساله مردم آمل خاطره آن را در هفته اول بهمن ماه گرامی می دارند ، 40 نفر به شهادت رسیدند وتعدادی هم مجروح شدند.
شهرستان آمل حدود 400هزارنفر جمعیت دارد.
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار