مدیرکل تعاون استان قم:

تمام کارگران قم را به زودی بیمه می‌کنیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم از فعالیت 23 هزار کارگر یاد کرد و گفت: 14 هزار نفر از این آمار بیمه شده و با 7 هزار و 500 نفر سهمیه‌ای که از وزارتخانه گرفته‌ایم، امیدواریم بتوانیم تمام این قشر را به زودی بیمه کنیم.
کد خبر: ۱۴۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ 18 December 2015
به گزارش تابناک قم، نصرالله بازوند در همایش ملی کارگران ساختمانی کشور که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش‌های مرتبط با کارگران تقدیر کرد و افزود: این حضور نشان از توجه مجلس شورای اسلامی نسبت به جامعه کارگری است.

وی با اعلام این خبر که در استان قم 221 هزار نفر در تامین اجتماعی عضویت دارند، تصریح کرد: مرکز خدمات‌رسانی به این کارگران 9 کلیومتر خارج از شهر است اما با دستور استاندار قم امیدواریم بتوانیم ساختمان جدید این مرکز را در شهر ایجاد کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به تشکیل کمیته ایمنی برای نخستین بار در کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در استان قم مطرح کرد: کنترل حوادث ناشی از کار فقط توسط بازرسان مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و با مشارکت تشکل‌ها و همکاری 44 بازرس دیگر در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شده است.

بازوند خاطرنشان کرد:‌ آموزش نیروهای کارگر اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم را به دانشگاه تبدیل کرد و در این ماه‌های اخیر دوره‌های آموزشی متفاوتی در این اداره‌کل برگزار شده است.

وی تعیین صلاحیت کارفرمایان را یکی از اقدامات انجام شده در اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم برشمرد و گفت: در هشت ماه آغازین امسال نسبت به هشت ماه آغازین سال گذشته 50 درصد کاهش حوادث کار در استان داشته‌ایم.

بازوند از فعالیت 23 هزار کارگر در استان قم یاد کرد و ادامه داد: 14 هزار نفر از این آمار بیمه شده و با 7 هزار و 500 نفر سهمیه‌ای که از وزارتخانه گرفته امیدواریم بتوانیم تمام این قشر را به زودی بیمه کنیم.

وی ساماندهی کارگران ساختمانی را یکی از اولویت‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم دانست و عنوان کرد: امیدواریم با مشارکت شهرداری بتوانیم این حرکت را در قم رقم بزنیم؛ اکنون 40 درصد جامعه مالیات 60 درصد دیگر جامعه را نیز پرداخت می‌کند زیرا بسیاری از افراد مالیات پرداخت نمی‌کنند و اکنون باید برای تقویت درآمدها به دنبال جلوگیری از فرار مالیاتی باشیم.

بازوند اختصاص معافیت‌های مالیاتی به کارفرمایان را یکی از راهکارهای تقویت عرصه‌های تولیدی استان برشمرد و گفت: امیدواریم مسئولان ملی به مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی نگاهی ویژه داشته باشند تا بتوانیم وضعیت معیشتی آن‌ها را مطلوب‌تر کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار