خطبه خوی

عملی ساختن مطالبات رهبری رسالت مشترک حوزه و دانشگاه

کد خبر: ۱۴۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 18 December 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک استان آذربایجان غربی از خوی ،حجت الاسلام شکوری درخطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفتهبا اشاره به 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه به مناسبت شهادت آیت ا.. مفتح گفت:در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه در طول سالیان متمادی پس از پیروزی انقلاب مطالب زیادی گفته شده و همایشهای متعددی برگزار گشته لکن هنوز اهداف مورد نظر از این وحدت و هماهنگی حاصل نشده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود بعنوان پیشنهاد اظهار داشت: تبیین و عملی ساختن توصیه ها و مطالبات رهبری از دانشجویان و مراکز علمی کشور از جمله رسالتهای مشترک حوزه و دانشگاه می باشد بویژه در در زمینه تبیین ایده اقتصاد مقاومتی،زنده نگه داشتن آرمان گرایی ،موضع گیری در مسائل اجتماعی،زنده نگه داشتن امید در وجود خود،نقد مستمر و منصفانه از اوضاع کشور،ایجاد ارتباط با تشکلهای دانشجویان جهان اسلام و ارتباط با اقشار مختلف جامعه.

خطیب جمعه دربخشی از سخنان خوداشاره به ،در صورتی که تجسس از عیوب ولغزشها ی مسلمانان به نص قرآن ممنوع وحرام است افزود: بسی جای تأسف است که بعضی از انسانها در ارتباط با لغزشها و اسرار مردم بر تحقیق و جستجو می پردازند تا حیثیت آنها را در افکار عمومی از بین ببرند در صورتی که تجسس از عیوب و لغزشهای مسلمانان به نص قرآن ممنوع و حرام است.

رسولخدا(ص) در حدیثی خطاب به چنین اشخاصی می فرماید:ای جماعتی که به زبان اسلام آورده اید ولی در دل مسلمان نیستید به دنبال لغزشهای مسلمانان نباشید چون خداوند لغزشهای شما را پی گرفته رسوایتان می سازد.

حجت الاسلام شکوری درادامهبا اشاره به حوادث اخیر در چند کشور که جمع زیادی از شیعیان و عزاداران اهل بیت(ع) توسط وهابیان تکفیری در کشورهای نیجریه،جمهوری آذربایجان،پاکستان،یمن،عراق و لبنان به خاک و خون کشیده شدند اظهار داشت: این جنایات توطئه مشترک آمریکا ،اسرائیل و عربستان سعودی است که در راستای ایجاد نفاق و اختلاف در میان پیروان مذاهب اسلامی ، تأمین امنیت رژیم اشغالگر قدس ، حراست از منافع نامشروع آمریکا در منطقه،مقابله با مقاومت ،سرکوب بیداری اسلامی و در نهایت مقابله با نفوذ فرهنگ انقلاب اسلامی ایران در منطقه صورت می گیرد.

خطیب جمعه همچنین با تسلیت 8 ربیع الاول روز شهادت امام حسن عسگری(ع) به دست معتمد عباسی در سامرا و تبریک امامت امام عصر(عج) گفت:مرحوم شیخ مفید می نویسد به دلیل سخت گیریهای خلفاء و کارگزاران آنان امام عسگری(ع) میلاد فرزند بزرگوارشان را مخفی می کرد و نوع مردم از وجود امام عصر(عج) اطلاع نداشتند.

وی در ادامه افزود:امام باقر(ع) می فرماید امام عصر موقع عشا در مکه ظهور می کند و با بلندترین صدا فریاد می زند:نابودی و زوال دنیا نزدیک شده و بانگ رحیل سر داده است من شما را به سوی خدا و به سوی رسول او و عمل به کتابش و میراندن باطل و زنده کردن سنتهای الهی فرا میخوانم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار