کرمان ، ریگان

لزوم تخریب بیش از 370 واحد مسکونی غیرمقاوم در ریگان

شهردار ریگان گفت: بیش از 370 واحد مسکونی غیر مقاوم از نوع خشت و گلی در محدوده این شهر وجود دارد که باید هرچه زودتر تخریب شوند.
کد خبر: ۱۴۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 20 December 2015
حسن دهگان روز یکشنبه افزود: با توجه به اینکه در گذشته ساخت و سازهایی در سطح شهر ریگان صورت گرفته و مالکان تعهد دادند این منازل مسکونی را تخریب کنند اما در این زمینه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و این منازل جان شهروندان را تهدید می کند.
وی گفت: شهرداری در این زمینه با بنیاد مسکن مکاتباتی را انجام و تذکراتی را نیز به شهروندان ریگانی داده است که هرچه سریعتر نسبت به تخریب این منازل اقدام کنند.
شهردار ریگان افزود: با اختصاص تسهیلات از طریق شهرداری و اداره راه و شهرسازی این منازل غیر استاندارد تخریب خواهند شد.
وی بیان کرد: با تخفیف شهرداری ریگان در خصوص پروانه ساخت و ساز افراد متقاضی و در اختیار قرار دادن تسهیلات از سوی اداره راه و شهرسازی، منازلی مستحکم جایگزین آنها می شود.
دهگان با اشاره به تفاهم نامه شهرداری و اداره راه و شهرسازی گفت: با انعقاد این تفاهم نامه آموزش هایی برای مدیران مربوط در زمینه ساخت و ساز از جمله شهرداری، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی برای ساخت و ساز اصولی و فنی ارائه می شود.
شهردار ریگان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ریگان یک شهر زلزله خیز است با اجرای این طرح گام موثری در زمینه عمران و آبادانی بناهای مستحکم در این شهر برداشته می شود. 
وی گفت: زمانی که تسهیلات در زمینه مقاوم سازی به این منازل تخصیص داده شد در این تفاهم نامه تعهدات متقابلی بین شهرداری، راه و شهر سازی و متقاضی است تا واحدهای فرسوده تخریب شوند.
مرکز شهر ریگان بیش از 12 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار