از ورود مرغ دیگر استان ها جلوگیری کنید!

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت:مرغداری های این استان خواستار جلوگیری از ورود مرغ از سایر استان ها به فارس هستند اما با توجه به این که تولید محصولات کشاورزی و دامی در کشور به صورت سیال است و در بین استان ها رد و بدل می شود این مهم نیاز به صدور مجوز از سوی وزارت جهاد کشاورزی دارد.
کد خبر: ۱۴۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 21 December 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: عبدالله جزایری، گفت: استان فارس در تولید مرغ جایگاه ویژه ای در کشور دارد و علاوه بر تامین نیاز این استان، استان های جنوبی کشور را نیز پوشش می دهد.

وی افزود: در استان فارس نزدیک به 900 واحد صنعتی در تولید مرغ فعال هستند که سالانه بیش از 180 هزار تن مرغ گوشتی تولید می کنند.

به گفته وی، تولید سالانه مرغداری های فارس بین 60 تا 70 هزار تن بیش از نیاز این استان است که این میزان به سایر استان ها صادر و بخشی نیز توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می شود .

جزایری گفت: با هدف مدیریت تولید، با هماهنگی جهاد کشاورزی و مرغداری ها تولید آنها به حدود 150 هزار تن رسیده اما هنوز بخشی از تولید مازاد بر مصرف استان فارس است.

این مسئول افزود: همچنین با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام، مقرر شده میزان خرید از مرغداری های استان فارس افزایش یابد.

وی اضافه کرد: با هدف حمایت از واحدهای فعال در تولید مرغ، صدور پروانه تاسیس دو سال است که متوقف شده است.

معاون امور دام جهاد کشاورزی فارس اضافه کرد: از سوی دیگر در برخی فصول و ایام سال تقاضا برای خرید برخی محصولات کاهش می یابد و این موضوع موجب افزایش عرضه و کاهش قیمت محصول می شود.

جزایری افزود: درصورتیکه واحدهای تولیدی به این مهم توجه داشته باشند و بخشی ازتولیدخود را کاهش دهند، از مشکلات این بخش کاسته می شود.

جزایری ادامه داد: مدیریت تولید نیاز به هماهنگی بخش خصوصی و دولتی دارد تا تلاش در این عرصه موفقیت آمیزتر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار