برخی از تخلفات انتخاباتی کاملاً محرز است

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در همه شهرستان‌ها شعب برخورد با تخلفات انتخاباتی شکل گرفته و ‌تمام تحرکات کاندیداها را رصد می‌کنیم.
کد خبر: ۱۵۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ 24 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، یوسف خدادادی عصر امروز در نشست صیانت از آرای مردم در انتخابات که عصر امروز در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال هر نعمتی را که به انسان بخشیده در مقابل آن سپاسگزاری و صیانت از این نعمات را همواره مورد تأکید قرار داده تا به دور از آفت‌ها و آسیب‌ها زمینه تقویت و مراقبت از این نعمت واقعی فراهم آید.

وی با بیان اینکه نعمت انقلاب اسلامی و برگزاری انتخابات آزاد، سالم و کم دغدغه باید قدر شناخته شود، تصریح کرد: وظیفه همه مردم به ویژه مجریان انتخابات، داوطلبان و طرفداران آنهاست تا با رعایت مقررات و قوانین در کنار صیانت از این نعمت با مشارکت بالای خود قدردان آن باشند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به برخی از آفات و تهدیدهای عرصه انتخابات برخلاف قانون، شرع و اخلاق‌مداری اشاره کرد و گفت: ما برای اینکه بتوانیم این تخلفات و تهدیدها را به حداقل برسانیم باید همواره خودمان را آراسته و مزین به قانون‌مداری بدانیم و سعی و تلاشمان بر این باشد تا حسن اجرای قانون به انجام رسیده و همه به دور از تخلف و جرمی در مسیر قانون‌مداری حرکت کنیم.

خدادادی با اشاره به شکل‌گیری شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادگستری استان اردبیل افزود: کاندیداها و طرفداران آنها باید از هرگونه توهین، افترا، تخریب و تهدید به دور باشند و سعی در رعایت الزامات قانونی و استفاده بهینه از امکانات دولتی را داشته باشند تا در روز انتخابات در بهترین شرایط آرای مردم و صیانت از آن را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ هر کس وارد انتخابات می‌شود باید توانمندی‌های خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهد و در این راستا در تعیین سرنوشت و اعمال حق حاکمیت تک تک مردم دخیل بوده و براساس مبانی شرعی در عرصه رقابت‌ها حضور داشته باشند.

خدادادی اضافه کرد: خود داوطلبان مجلس که در صورت راهیابی به قوه مقننه در عرصه قانون‌گذاری حاضر می‌شوند، باید خودشان را به رعایت قانون ملزم کنند و سعی نکنند به خاطر تبلیغات و برخی اظهار نظرهای غیرواقعی دچار بی‌قانونی شده و بخواهند با تبلیغات زودهنگام، متوسل شدن به هر ابزار و امکاناتی که مغایر قانون است و همچنین وعده‌های کذب و سیاه‌نمایی وضعیت موجود نسبت به جمع‌آوری آرا اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از تخلفات انتخاباتی کاملاً محرز و مشخص بوده و دادگستری تلاش می‌کند در عرصه پیشگیری حضور پیدا کند، ادامه داد: در رقابت‌های مجلس خبرگان کمترین تخلف و بی‌قانونی را شاهد هستیم در حالی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی بی‌قانونی‌ها و تخلفات را شاهد هستیم که قطعاً در این دوره اجازه نمی‌دهیم عده‌ای از فضا و فرصت استفاده کنند و بخواهند حق و حقوق مردم را نادیده بگیرند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: در همه شهرستان‌ها شعب برخورد با تخلفات انتخاباتی شکل گرفته و ما تمام تحرکات کاندیداها را رصد می‌کنیم و امیدواریم با پرهیز از تبلیغات زودهنگام اجازه دهند تا در مهلت قانونی و تعیین شده این کار به خوبی انجام شود چرا که تبلیغات زودهنگام دامن زدن به برخی از غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها در عرصه انتخابات است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار