پرداخت 10 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان آباده

مدیر کمیته امداد آباده از پرداخت حدود 10 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان زیرپوشش این کمیته در تعامل با بانک‌های شهرستانی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰ 28 January 2015

امیر باوندپوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آباده با اشاره به پرداخت تسهیلات به مددجویان زیرپوشش این نهاد در بخش‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 185 طرح اشتغال برای اجرا و در راستای توانمندسازی و خودکفایی خانوارهای زیرپوشش به بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت، رفاه، صادرات و کشاورزی این شهرستان معرفی شدند.

این مسئول عنوان داشت: از میان طرح‌های بررسی‌شده 95 طرح اشتغال با اعتباری بالغ‌بر 10 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

باوندپوری با اشاره به نقش آموزش‌های مهارتی در پایدارسازی مشاغل و توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش بیان کرد: توسعه فعالیت‌های اقتصادی کوچک، مشاغل بومی و ... با توجه به علاقه و استعداد افراد و ظرفیت و نیاز بازار در راستای توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش از اولویت‌های اجرایی حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان است.

وی با اشاره به همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف با کمیته امداد امام خمینی آباده در راستای آموزش مهارتی، شغلی و حرفه‌ای مددجویان زیرپوشش این نهاد عنوان کرد: دوره‌های آموزشی مهارت و حرفه‌آموزی در سه مقطع کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت صورت می‌گیرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی آباده بابیان اینکه 415 مددجوی این نهاد در سال جاری با گذراندن دوره‌های آموزشی و دریافت گواهی مهارت وارد عرصه اشتغال و تولید شدند تصریح کرد: مددجوی این نهاد با گذراندن دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت در رشته‌های دامداری، کشاورزی، مغازه‌داری و قالی‌بافی و همچنین مددجویان پس از دریافت گواهی مهارت تابلوفرش، صنایع کیف و چرم‌دوزی، منبت و سرمه‌دوزی با گذراندن دوره‌های میان‌مدت و بلندمدت شاغل و خودکفا شدند.

باوندپوری در پایان سخنان خود با اشاره به اشتغال برخی از مددجویان در مؤسسات و کارخانه‌های سطح این شهرستان بیان داشت: آموزش مهارتی و کاریابی برای مددجویان و فرزندان بیکار آن‌ها و تشویق مؤسسات کاریابی در اشتغال مددجویان آموزش‌دیده از دیگر عملکردهای کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار