فارغ التحصیلان دانشگاهی سطح سواد پایینی دارند

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: در شرایط فعلی سطح سواد در دانشگاه‌ها به‌ویژه بین فارغ‌التحصیلان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.
کد خبر: ۱۵۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ 31 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: هادی پژوهش بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم هفته سوادآموزی و تقدیر از پیشکسوتان این عرصه در سخنانی اظهار داشت: اگر در صدد ریشه‌کنی بی‌سوادی و رسیدن به فنّاوری روز دنیا هستیم باید سطح کیفی سوادآموزی را افزایش داده تا به اهداف خود دست‌ یابیم.

وی خاطرنشان کرد: برای از میان برداشتن بی‌سوادی تنها آموختن الفبا کافی نیست و افراد باسواد درعین‌حال دانستن زبان خود باید به یکی از زبان‌های زنده دنیا آشنا شوند تا بتوانند زبان آی تی و رایانه را به‌خوبی درک کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس تصریح کرد: در شرایط فعلی سطح سواد در دانشگاه‌ها به‌ویژه بین فارغ‌التحصیلان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و اگر نتوانیم جایگاه سواد خود را افزایش دهیم نسبت به دیگر کشورها عقب خواهیم ماند.

پژوهش بیان داشت: با تلاش‌های انجام‌شده در چند سال اخیر سوادآموزی فارس نسبت به دیگر استان‌ها رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و باید برای استمرار این جایگاه از تمام ظرفیت‌های این استان استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: اگر خواستار طی کردن پله‌های ترقی در میان دیگر کشورهای جهان و منطقه هستیم باید متناسب با علم و دانش و مقتضیات روز گام برداریم و حرف برای گفتن داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس بیان داشت: بی‌سوادی برای هر کشوری شرمندگی ایجاد می‌کند و اسلام به قلم قسم یادکرده که نشان از اهمیت علم و دانش و پویایی این مکتب الهی و مترقی است.

کارگردان و تهیه‌کننده مستند زندگی بانوی جانباز نهضت سوادآموزی استان فارس نیز در این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: همزمان با سالروز نهضت سوادآموزی ساخت و تهیه مستند زندگی‌نامه خانم مریم ذوالقدر در شیراز کلید خورد.

محمدعلی زارع شریفی خاطرنشان کرد: متن داستان به‌گونه‌ای است که وی همزمان با شنیدن پیام حضرت امام راحل برای پیوستن به نهضت سوادآموزی روزشماری کرده و پس از عضویت در این نهاد به روستاهای اطراف شیراز رفته و تلاش خود را برای باسواد کردن افراد بی‌سواد آغاز می‌کند.

وی تصریح کرد: این فیلم 20 دقیقه‌ای به سفارش معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس و برای  پخش از شبکه سراسری تولید می‌شود.

تهیه‌کننده این فیلم مستند بیان داشت: مدیر تولید و صداگذاری این فیلم رضا امیدپناه است که در آن چند بازیگر نقش‌آفرینی می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار