بی‎خیالی در راه مازندران/ تابحال طوفان را از سورخ سقف دیده‎اید؟

این همه مشکلات مردم مازندران از خسارات ناشی از طوفان نیست زیرا هنوز هم قول های برجای مانده زیادی به خسارت دیدگان از سیل، برف، طوفان و تگرگ روی کاغذ خودنمایی می‎کند.
کد خبر: ۱۵۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲ 31 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، بر اساس پیش‌بینی انجام شده توسط کارشناسان هواشناسی کشور و استان، طوفان و باران از هفته آینده شهرهای مختلف مازندران را دربر خواهد گرفت و روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته آینده، ‌شاهد وزش باد شدید و طوفان، بارش باران و ‌برف در ارتفاعات، کاهش دما و احتمال رعد و برق در سطح استان خواهیم بود.
در اطلاعیه صادر شده آمده است: با توجه به نفوذ سامانه ناپایدار به مازندران، از اواسط روز شنبه 12 تا روز یک‌شنبه 13 دی‌ماه امسال شاهد وزش باد شدید و طوفان، بارش باران، بارش برف در ارتفاعات، کاهش دما و احتمال رعد و برق در سطح استان هستیم و آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و اختلال در تردد وسایل نقلیه (به دلیل مه‌آلود بودن و ریزش برف) پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی مازندران در این مورد گفته: دریای خزر در این مدت به دلیل وزش باد خیلی شدید و شکل‌گیری جریانات شمالی طوفانی است، گفت: به همین دلیل برای صید و صیادی و فعالیت دریای مناسب نیست.
هرچند برآیند این اطلاعیه شرایط ویژه و دشوار آب وهوایی در مازندران را تداعی می‎کند اما به نظر می‎رسد پس از انتقادهای انجام شده از این اداره کل در مورد ضعف در اطلاع‏رسانی گسترده، به موقع و دقیق پیش از وقوع بحران، در ماه‏های اخیر جدیدیت بیشتری و نمود عینی‏تری در صدور اطلاعیه‎ها از سایت اطلاع‎رسانی این اداره دیده می‎شود.
اما این همه مشکلات مردم مازندران از خسارات ناشی از طوفان نیست زیرا هنوز هم قول های برجای مانده زیادی به خسارت دیدگان از سیل، طوفان و تگرگ روی کاغذ خودنمایی می‎کند.
در این مدت مردم برخی مناطق خسارت دیده مازندران هنوز هم با خیال توزیع نایلون، حلب، ایرانیت و وام بانکی برای ترمیم خرابی‎های منازل یا کمک اعتباری برای رفع مناطق سیل خیز و خسارت میلیاردی مزارع ؛ شبها دیده برهم می‎گذارند، اگر تا صبح طوفانی از سوراخ سقف چکیدن نگیرد و بیدارشان نکند.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار