نمره نمایندگان استان به عملکردچهارساله خودشان

هفتم اسفندماه سال جاری، روز سرنوشت ساز برای کشور و نیز کنشگران سیاسی است که نتیجه آن را هیچ قدرتی بالاتر از مردم نمی تواند رقم بزند.
کد خبر: ۱۵۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 04 January 2016

ایلقار نیوز: هفتم اسفندماه سال جاری، روز سرنوشت ساز برای کشور و نیز کنشگران سیاسی است که نتیجه آن را هیچ قدرتی بالاتر از مردم نمی تواند رقم بزند؛ در میان عده ای از سیاسیون یک رویه غلطی است که آنان از سر احساس تکلیف و برای تصدی مناصب قانونگذاری و اجرایی با هدف خدمت به مردم! از هیچ روشی برای تخریب رقیب فروگذار نمی کنند؛ اگر رای آوردند، خود را به درستی پیروز میدان خطاب می کنند و گرنه زمین و زمان را به هم می بافند تا بگویند "تقلب” شده است! بگذریم و بگذاریم که البته این شیوه و، تکراری و نخ نما شده و دیگر خریداری ندارد و اگر هم احیاناً برخی نامزدهای انتخابات دهم خیال دارند در فرایند بررسی صلاحیت تا تائید نهایی نتیجه شمارش آرا صندوقها از سوی نهاد ناظر قانونی از این روش ها بهره بجویند بدانند که دیگر این حنا رنگی ندارد و بهتر است به فکر روش منطقی وعقلایی باشند…

مجلس

به گزارش نشریه چشم اتداز اردبیل، فارغ از مقدمه حاضر،در این گزارش بر آن شدیم تا با مروری گذرا بر شعارها و وعده های انتخاباتی ۷ نماینده کنونی استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی، کارنامه و عملکرد آنان را این بار نه از زبان دیگران، بلکه از جانب خودشان بررسی و در معرض قضاوت و نقد افکار عمومی و موکلین قرار دهیم. ناگفته پیداست که اکثر نمایندگان در گزارش عملکردشان، امور اجرایی را در زمره کارنامه خود مطرح کردند که بدون اندک تغییری این امور پیش از این و به کرات در ردیف کارنامه عملکرد مسئولان اجرایی استان به افکار عمومی منعکس شده است موضوعاتی مهم و معماگونه که برای تفکیک حوزه وظایف، اختیارات و میزان تاثیرگذاری مسئولان تقنینی و اجرایی در آنها همواره تفاسیر و تعابیر متناقض وجود دارد.

جعفری بنه: مستحق نمره ۲۰ هستم

جلیل جعفری بنه نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که من مستحق نمره ۲۰ در دوره مجلس نهم هستم، دلیل این موضوع را فعالیت های شبانه روزی و پرهیز از صرف حتی یک لحظه زمان به اموری غیر از وظیفه نمایندگی دانست.
وی با اشاره به این که در وضعیت فعلی اقتصاد خراب کشور، کارهای بی سابقه ای برای حوزه انتخابیه انجام داده ام، پیگیری و اجرای پروژه های سد کیوی، جاده فیروز به خلخال، جاده خلخال به کیوی، و بیمارستان ۳۲ تختخوابی و اخذ موافقت ردیف از اعتبارات ملی برای محور خلخال به پونل را از جمله اقدامات بی سابقه خود برشمرد.
نماینده مردم خلخال و کوثر با شعار توسعه همه جانبه و رفع معضل بیکاری خلخالی‌ها پا به عرصه رقابت انتخابات مجلس نهم گذاشته بود.

پیرموذن: به خودم ۲۰ می دهم

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم نیر،نمین، اردبیل و سرعین هم درباره کارنامه خود در دوره مجلس نهم اظهار داشت: با توجه به محدودیت های مالی و ساختار فعلی مجلس نهم، به خودم در این مدت فعالیت نمره ۲۰ می دهم.

حقیقت پور: نمره ام را ۷ اسفند می گیرم

منصور حقیقت پور دیگر نماینده مردم نیر،نمین، اردبیل و سرعین هم متفاوت از بقیه و با زبان دیپلماتیک گفت: این که خودم به عملکردم نمره بدهم کار درستی نیست، مردم باید نمره بدهند و یقیناً نمره مردم هم روز۷ اسفند مشخص می شود.

وی با اشاره به این که تمام تلاش خود را برای توسعه همه جانبه استان اردبیل به کار گرفتم و۵ هزار فرصت شغلی تعریف کردم که در وانفسای بیکاری و مشکلات اقتصادی در حال طی مراحل است، اظهار داشت:منزلت اردبیل را با جایگاه نمایندگی از طریق ارتباط منطقی با سایر نمایندگان، دولت‌های قبل و فعلی و حضور حداکثری در عرصه رسانه‌ای با متوسط روزانه ۲۳ مصاحبه،ارتقا بخشیدم.

افضلی فرد: نمره ۱۸ را منصفانه می دانم

مصطفی افضلی فرد دیگر نماینده مردم نیر،نمین، اردبیل و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که چنانچه مجموعه عملکرد در حوزه های قانون گذاری، امور حوزه انتخابیه و امور کمیسیون ها بررسی و منصافانه قضاوت شود، نمره ۱۸ را در طول دوره نمایندگی مجلس برای خود منصفانه ارزیابی می کنم.
وی افزود: برخی ها۲۰ درصد کار انجام داده اما ۱۰۰ درصد اطلاع رسانی کرده اند اما بنده با این که تا۸۰ درصد کار کرده ام اما اطلاع رسانی ام در حد ۲۰ درصد هم نبوده است.

اسدی:مردم از من راضی اند

یونس اسدی هم پاسخی مشابه حقیقت پور به این پرسش داده و با اشاره به این که به مجلس نهم نمره ۱۴ می دهم، اظهار داشت: این مردم هستند که باید در مورد عملکرد نماینده شان نظر بدهند البته رضایت عمومی از عملکرد بنده در بین مردم وجود دارد.
وی که با شعار توسعه پایدار مشگین شهر پای به عرصه انتخاباتی مجلس نهم گذاشته بود، اینک در آستانه اتمام دوره نمایندگی مجلس، مدعی است که در راستای تحقق شعارهای انتخاباتی اش بویژه در حوزه کشاورزی(انتخاب شهرستان به عنوان پایلوت کشاورزی) و گردشگری(ساخت پل معلق و …) گام های خوبی برداشته است.

نماینده مردم مشگین ایجاد زیر ساخت ها در بخش های حمل و نقل جاده ای، گاز رسانی و احداث جاده های روستایی را دیگر اقدامات و پروژه های مهمی می داند که در دوره نمایندگی او انجام یافته است.

برومند: نمره ام بالای ۱۸ و نیم است

حجت الاسلام و المسلمین حبیب برومند نماینده مردم بیله سوار و پارساباد مغان هم در پاسخ به پرسش که برای دوره نمایندگی خود در مجلس نهم چه نمره ای می دهید، تاکید کرد: من "اساسی” کار کردم و نمره ام بالاتر از ۱۸ و نیم است.

وی گفت:با همکاری کمیسیون کشاورزی کارهای اساسی برای حیات استان اردبیل انجام دادم؛اقداماتی که قبلاً هیچ نماینده ای آن را انجام نداده است از جمله اینکه برای تخصیص اعتبار ویژه مهار آبهای مرزی و حفظ خاک از محل صندوق توسعه ملی تلاش گسترده ای انجام پذیرفته است.
برومند مدعی شد که وی یکی افراد دخیل در ایجاد این اعتبار ویژه بوده که قرار است از ۱۰ میلیارد دلاری که برای مهار آبهای مرزی اختصاص یافته ۸ میلیارد دلار آن سهم استان اردبیل باشد و به اشتغالزایی کمک کند.
منطقه آزاد تجاری و صنعتی، دیگر اقدام مهمی است که به ادعای برومند وی طراح آن بوده و ابتدا موضوع الحاق و سپس ایجاد منطقه آزاد مستقل اردبیل را او مطرح کرده است و به پیش بینی برومند،این لایحه صد در صد در مجلس نهم به تصویب می رسد!
نماینده مردم پارس آباد مغان این را هم متذکر شد که پول گرفتن از صندوق توسعه ملی کار هر کس نیست.

موسوی اصل: به خودم نمره ۱۸ می دهم

حجت الاسلام و المسلمین میرقسمت موسوی نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی هم درباره اینکه چه نمره ای به عملکرد خودتان در دوره مجلس نهم می دهید،پاسخ داد :با توجه به اینکه در قانونگذاری، کمیسیون ها و صحن علنی مجلس حضوری فعال داشتم به خودم نمره ۱۸ می دهم.

وی افزود: اگر چه وضعیت بودجه ای دولت مناسب نبود اما در زمینه عمران و آبادانی در حوزه انتخابیه گرمی،کارهای خوبی انجام شده است. نماینده مردم گرمی همانند برخی دیگر از نمایندگان استان اظهار امیدواری کرد که لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی اردبیل در مجلس نهم به تصویب برسد.
شعار انتخاباتی میرقسمت موسوی در بحبوحه رقابت انتخابات مجلس نهم "آرامش سیاسی” بود.
چشم انداز اردبیل بر این باور است که به دلیل بینش سیاسی بالای مردم استان و ارتقای سطح نامزدهای انتخابات بر لزوم پایبندی به اصول اخلاقی و قانونی رقابت، مصادیق مقدمه گزارش در استان اردبیل از تعداد انگشتان دست هم فراتر نباشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
الحق ووالانصاف نمره 7به جمع انها خیلی خیلی زیاد است.ولی خوشم میاد که اقایون خودشون راخوب تحویل میگیرندوازاعتمادبه نفس بالایی برخوردارهستند.انشاالله هفتم اسفند نمره تون رامردم میدهندواونوقت.......
پرهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
جناب حبیب خان نمره تان راهفتم اسفندماه مردم خواهند ماهم منتظرمی مانیم وقضاوت را می سپریم به مردم انشاءتابناک اردبیل نمره های مردم رابه وکلاءیشان مقایسه خواهند کرد. درخصوص صندوق توسعه ملی حبیب خان بلوف زده وربطی به هیچکدام ازنمایندگان ندارد دراوایل سال 93وزراءجهادکشاورزی ونیرو خدمت مقام معظم رهبری رسیدند ووضعیت اسفناک آب وخاک کشور را تشریح نمودند وباعنایت ویژه رهبری 10میلیارددلار به استانهای مرزی تخصیص وسهم اردبیل تابستان 93 درسفرکاروان دولت تدبیروامید یک میلیارددلار تخصیص یافت .امادرخصوص الحاق ویا ایجاد منطقه آزاد تجاری آنقدرحبیب خان عجولانه وبی تدبیری نمودند که مغان را ازچاله درآورید به چاه انداختید؟! وشکاف مرکزاستان ودشت مغان راعمیق تراز هرزمان دیگرنمودید !!وباحرکات ناشیانه وعجولانه درفکر تهیه شوی تبلیغاتی هفتم اسفندماه 94 تکروی نمودید واتحادمجمع نمایندگان استان را نتوانستیدباخودتان همسو نماییدوشدآنچه نبایدمیشد .وفرصتها یکی پس ازدیگری پرید ؟! درپایان حبیب خان قربون اعتماد به نفس ونمره 18.5 تان برم! اگریک کمی دذایت سیاسی داشتید واردگود انتخابات دوره دهم نمیشدید میگی نه منتظر میمانیم تا روز موعود شب هفتم اسفندماه 94 و شایدهم عوامل اجرایی و نظارتی تدبیر نمایند جهت حفظ جایگاه نمایندگی و جلوی برخی یکه تازی ها را بگیرند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
مطلب خوبي است...چشم انداز اردبيل در قواره يك نشريه سراسري است...اما حيف كه كسي در اردبيل خريدار اين كاهاي متفاوت نيست
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار