یزد در بین 5 استان برتر کشور در حوزه عملکرد سامانه ساترا

کارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: سامانه ساترا تاکنون در 17 وزارتخانه و 31 استان کشور نصب و راه اندازی شده و استان یزد در بین پنج استان کشور قرار دارد.
کد خبر: ۱۵۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 04 January 2016

به گزارش تابناک یزد،حسن ابراهیمی در هشتمین جلسه دبیرخانه کمیته راهبری SDI با اشاره به وظیفه ذاتی این سازمان در امر رصد شاخص های توسعه کشور گفت: سازمان بدین منظور با همکاری دستگاههای اجرایی سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش کشور (ساترا) را راه اندازی کرد.

وی افزود: 426 لایه اطلاعات جغرافیایی و 213 جدول اطلاعاتی احصاء شده و در سامانه ساترا قرار گرفته است.
کار شناس امور برنامه ریزی، آمایش سرزمین و محیط زیست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یادآور شد: بر اساس مصوبه هیات دولت در سال 93، تمامی دستگاههای اجرایی مکلف شدند تا سامانه ساترا را نصب کنند و همه اطلاعات جغرافیایی و توصیفی خود را در آن بارگذاری کنند.
ابراهیمی وزارتخانه نفت، ورزش و جوانان و اقتصاد را از وزارتخانه های پیش رو در امر ساترا عنوان کرد.
وی با تقدیر از خدمات انجام شده در استان یزد در این زمینه گفت: اهمیت موضوع ساترا برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد و دستگاه های اجرایی این استان بخوبی روشن است و امیدواریم سامانه در سایر استان ها نیز ارتقا یابد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به حجم بالای داده های قابل بارگذاری در سامانه ساترا، خواستار پیمایش یکجای داده ها و اطلاعات به منظور صرفه جویی در هزینه و وقت شد.
محمدحمید فخرالدین بر ارائه تعاریف و مفاهیم مطابق با استانداردهای مرکز آمار ایران در سامانه ساترا تاکید کرد و گفت: داده ها و اطلاعات توصیفی ساترا می بایست توسط دستگاه های اجرای بروز نگهداشته شود.
وی گفت: دسترسی حدود 40 دستگاه اجرایی استان به سامانه ساترا و کار ورود اطلاعات، موجب شده تا این سامانه بتواند بعنوان SDI ملی در حوزه مدیریت سرزمین تبدیل شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار