همدان مهیا برای تشکیل زیست بوم توسعه

مدیرکل فناوری اطلاعات استان همدان گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در همدان این استان توان ایجاد زیست بوم توسعه در ایران را دارد.
کد خبر: ۱۵۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 07 January 2016

مدیرکل فناوری اطلاعات استان همدان گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در همدان این استان توان ایجاد زیست بوم توسعه در ایران را دارد.

به گزارش تسنیم ، مجتبی ساکی در جلسه هم اندیشی شرکت‌های دانش بنیان استان همدان با بیان اینکه در جامعه با مشکل بیکاری جوانان روبرو هستیم، اظهار داشت: برای رفع بیکاری باید راهکارهای مناسبی با توجه به شرایط جامعه و افراد اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات دانش بنیان و استفاده از محصولات تولید مبتنی بر فناوری‌های نوین یکی از راهکارهای رفع بیکاری است، تصریح کرد: ایجاد و توسعه شرکت‌های نوپا( استارت آپ) و داشتن نگاه سامانه‌ای و ایجاد زیست بوم کارآفرینی در راستای بهره‌مندی از نیروی جوان و خلاق از دیگر راهکارهای رفع بیکاری محسوب می‌شود.

مدیر کل فناوری اطلاعات استان همدان با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته 40 درصد از تولید ناخالص ملی حاصل فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است، افزود: کشورهایی ماننده کره جنوبی، تایوان، سنگاپور و هنگ کنگ با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین پیشرفت کردند.

وی بیان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین نیز راه نجات و توسعه ایران است چراکه ایران در بخش خدمات ظرفیت بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای تولید ثروت و ایجاد اشتغال را دارد.

ساکی با بیان اینکه 50 درصد ارزش افزوده و 42 درصد اشتغال در بخش خدمات است، عنوان کرد: موتور پیشرفت و توسعه کشور تولید ایده، فکر و طرح است تا بتوان ایده را به یک شرکت بورسی تبدیل کرد.

وی بیان کرد: ایده توسط دانشجویان فاقد دانش و تجربه مدیریتی، کمبود منابع کافی و بازار و مشتری تولید می‌شود که باید شتاب دهنده‌ها که شبیه مراکز رشد هستند و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود در راستای حمایت از ایده‌ها راه اندازی شوند.

مدیر کل فناوری اطلاعات استان همدان گفت: به ازای هر 100 طرح 10 طرح بررسی و در نهایت یک طرح به تولید می‌رسد و در کشور امریکا 80 درصد مشاغل توسط شرکت‌های کوچک ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ایجاد شرکت‌های نوپا باید یک اکو سیستم و زیست بوم شکل گیرد، تصریح کرد: سازمان‌های دولتی، مؤسسات آموزشی، شرکت‌ها و افراد، نهادهای فناورانه، تأمین کنندگان مالی و رسانه‌ها در شکل گیری یک زیست بوم و اکو سیستم مؤثر هستند.

ساکی افزود: در استان همدان نیز می‌توان با تکیه بر توان و علاقه، همکاری‌ها و ظرفیت‌های بین دستگاهی، دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و شرکت شهرک‌های صنعتی و... یک زیست بوم را ایجاد کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار