خلع ید500 هکتار از اراضی دولتی در استان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با پیگیری های قضایی و حقوقی 500 هکتار از اراضی دولتی که در مشگین شهر و بیله سوار به صورت غیر قانونی تصرف شده بود استرداد و جلو سوء استفاده برخی از افراد فرصت طلب گرفته شد.
کد خبر: ۱۶۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 09 January 2016
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، روح الله نوروز زاده روز شنبه افزود: علاوه بر این امسال موفق به شناسایی تصرف غیرمجاز 438 مورد در سطح 10.5 هکتار شدیم که با پیگیری های حقوقی پرونده متخلفان در دستگاه های قضایی استان در حال پیگیری است.
او اظهار کرد: استان اردبیل 09/ 1 درصد از مساحت ایران را شامل می شود که 770 هزار هکتار از اراضی آن زراعی است و در این زمینه اردبیل جزو شش استان کشور است که از توانمندی های کشاورزی و مدیریت امور اراضی برخوردار بوده و باید این امر مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزود: به دنبال ابلاغ قوانین و آیین نامه حفظ کاربری اراضی کشاورزی و منطقی کردن نحوه تخصیص اراضی زراعی و باغات اهمیت حفظ کاربری بیش از پیش از اهمیت خاصی برخوردار بوده و به دلیل افزایش روز افزون جمعیت و گسترش شهرنشینی و فشار حاصل از توسعه فضاهای شهری و صنعتی بخش مهمی از اراضی جنگلی ، زراعی و باغی و اطراف شهرها در معرض تخریب و تبدیل قرار گرفته است.
وی گفت: استان اردبیل با داشتن بالاترین کاربری اراضی کشاورزی به نسبت کل وسعت استان رتبه اول را در بین استان های کشور دارد و وابستگی شدید مردم روستاها به کشاورزی حفظ و حمایت از این اراضی ضرورت دارد.
او اظهار کرد: با هدف نظام مند کردن و ساماندهی حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی اقدامات لازم در زمینه تهیه نقشه کاداستر کل اراضی کشاورزی استان به مساحت 778 هزار هکتار در مدت پنج سال با پیش بینی 300 میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.
وی افزود: برای اولین بار سامانه 131 با هدف جلوگیری از تخریب غیرمجاز اراضی کشاورزی و نظارت دقیق بر کاربری های غیرمجاز راه اندازی شده و در پنج شهرستان استان این گشت ها فعال هستند و کشاورزان در صورت مشاهده تخلف می توانند مراتب را به این سامانه اطلاع دهند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار