تغذیه،مهمترین اولویت‌دانشگاه علوم پزشکی یزد

مسئول تغذیه مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای بهبود بهداشت تغذیه در استان یزد گفت: نظم و تعادل در تغذیه، مهمترین اولویت‌های بخش تغذیه مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد است.
کد خبر: ۱۶۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 13 January 2016

به گزارش تابناک یزد،یوسف نقیایی مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان یزد در نشست در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: در هفته بسیج اطلاع رسانی و تغذیه ما برنامه های مختلفی داریم که بحث تحول بهداشت از جمله این برنامه ها است.

 

وی افزود: در طرح بهداشت ما نیروهای خوبی را جذب کردیم و کارشناسان تغذیه را در مراکز بهداشت روانی اختصاص دادیم و در سال قبل تمام کارشناسان تغذیه به تعداد انگشتان دست بود اما امروز اتفاق مثبتی افتاده است و نزدیک به 50 نفر به آنها افزوده شده است.

 

مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان یزد خاطرنشان کرد: مشکلات موجود امروز در جامعه بر هم خوردن نظم و تعادل بین تغذیه است  که برخی از غذاهای مضر در روزمره جایگرین غذاهای سالم شده است.

 

نقیایی تصریح کرد: ما پنج گروه غذایی داریم که نان و غلات، میوه و سبزی، گوشت و حبوبات، سبزیها، چربی و قندها هستند که کمترین میزان را استفاده از قند و چربی است.

 

وی ادامه داد: نان و غلات در استان بیشتر از استاندارد استفاده می شود؛ اما میوه و سبزیجات و شیر و لبنیات کمتر از استاندارد استفاده می شود و در این راستا نیز متاسفانه قند و چربی بیشتر از میزان استاندارد است.

 

مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان یزد گفت: متاسفانه برخی از جاها برخی تبلیغات نامناسب و مغایر با اهداف است؛ زیرا بحث تغذیه امری مهم در جامعه است و در صورت اطلاع رسانی درست انتخاب های درست نیز انجام می شود و در غیر اینصورت مردم دچار دوگانگی می شوند.

 

نقیایی بیان کرد: ما باید فرایند جامعی را برای تغذیه در استان طراحی کنیم تا بتوانیم در جامعه اثرگذار باشیم.

دانشجو

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار