نگرش برنامه محور، لازمه توسعه مشگین شهر

فرماندار مشگین شهر گفت: توسعه همه جانبه این شهرستان نیازمند نگرش برنامه محور است.
کد خبر: ۱۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 25 March 2015
ابراهیم امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با نگاه همگن و متوازن به تمام بخش ها و زیربخش ها و توجه ویژه به ابعاد مختلف فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی و نیز جلب و جذب صاحبان سرمایه و بسترسازی لازم در این زمینه به همراه تسهیل فرایندهای سرمایه گذاری می توان در کنار پیشنیاز فرهنگی با محوریت اتحاد و اتفاق و هماهنگی بین تمام مسوولان مسیر ترقی و پیشرفت را پیمود.

وی گفت: در این زمینه توجه جدی به تدوین سند توسعه جامع شهرستان در سه محور اصلی کشاورزی ، گردشگری و صنایع و معادن در حال تدوین و اجرا است.

او اظهار کرد: در بخش سرمایه گذاری با جلب و جذب سرمایه گذاران در حوزه های مهم به ارزش 22000 میلیارد ریال از جمله پروژه های گردشگری پل معلق ، مجتمع آبدرمانی ملک سویی ، تکمیل مجتمع آبدرمانی وله زیر و قینرجه و در بخش معادن مجتمع آهن و فولاد و در بخش کشاورزی پایانه صادراتی میوه و احداث سردخانه اتمسفریک از اقدامات ویژه در دست اقدام است.

وی افزود: در بحث پروژه پل معلق به رغم معلق و معطل ماندن پروژه به مدت 10 سال توانستیم با جذب سرمایه گذار جدید و تلاش جدی مقدمات راه اندازی آن را فراهم کنیم و این پروژه به زودی افتتاح خواهد شد.

امامی گفت: امسال توانستیم از منابع مختلف بیش از دو برابر مجموع اعتبارات مجموع سه سال گذشته فقط اعتبار دولتی از محل تملک دارایی و ماده 180 و پایلوت کشاورزی جذب کنیم طوری که در بحث اعتبارات ماده 10و 12(حوادث) این مقایسه بیش از 25 برابر است که این مهم در سایه همدلی و همکاری استاندار ، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، ائمه جمعه و مسوولان حاصل شده است.

شهرستان مشگین شهر با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.

ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار