220 اثر به بخش داوری نهمین جشنواره استانی شعر و قصه راه یافت.

به گفته علی رضا فرهود رئیس انجمن ادبی اشراق، نهمین جشنواره استانی شعر و قصه با همکاری اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و انجمن ادبی اشراق برگزار می‌شود.وی با اشاره به اینکه طبق آمار 270 نفر در این جشنواره شرکت کرده بودند، افزود: با بررسی به عمل آمده که برخی از آثار غیربومی بوده یا مدارک آنها کامل نبود، در نهایت 220 اثر به مرحله داوری رسیدند.
کد خبر: ۱۶۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ 25 January 2016

علیرضا فرهومند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان گفت: نهمین جشنواره استانی شعر و قصه با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و انجمن ادبی اشراق برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رده‌های سنی این جشنواره زیر 30 سال بخش الف و بالای 30 سال بخش ب است، گفت: نهمین جشنواره استانی شعر و قصه در دو بخش شش‌گانه و موضوع آزاد برگزار می‌شود.

رئیس انجمن ادبی اشراق با اشاره به اینکه بخش‌های شش‌گانه این جشنواره شامل شعر کلاسیک فارسی، شعر کلاسیک ترکی، شعر آزاد فارسی و شعر آزاد ترکی است، اضافه کرد: همچنین در بخش داستان نیز این جشنواره به صورت داستان کوتاه فارسی و داستان کوتاه ترکی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار 270 نفر در این جشنواره شرکت کرده بودند، افزود: با بررسی به عمل آمده که برخی از آثار غیربومی بوده یا مدارک آنها کامل نبود، در نهایت 220 اثر به مرحله داوری رسیدند.

این مسئول با اشاره به اینکه بر این اساس در شعر آزاد فارسی در رده الف 17 نفر و در رده ب 13 نفر شرکت کردند، گفت: در شعر آزاد ترکی نیز در هر دو رده الف و ب 12 نفر حضور داشتند.

فرهومند خاطرنشان کرد: در این جشنواره در بخش کلاسیک فارسی نیز در رده سنی الف 30 نفر و در بخش ب نیز 27 نفر شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه در نهمین جشنواره شعر و قصه در بخش شعر کلاسیک ترکی نیز در رده سنی الف 16 نفر و در رده سنی ب نیز 25 نفر حضور داشتند، اضافه کرد: همچنین در رده داستان فارسی نیز در رده سنی الف 21 نفر و در رده سنی ب نیز 20 نفر شرکت داشتند.

رئیس انجمن ادبی اشراق ادامه داد: همچنین در بخش داستان ترکی 21 نفر در رده سنی الف و 13 نفر در رده سنی ب شرکت کردند.

این مسئول در ادامه با اشاره به برگزیدگان بخش فارسی این جشنواره بیان کرد: در بخش شعر آزاد رده سنی الف چهار نفر برگزیده شده و دو نفر تقدیر و در بخش داستان نیز چهار نفر برگزیده و دو نفر نیز تقدیر خواهند شد.

وی با بیان اینکه همچنین در رده سنی ب نیز در بخش شعر کلاسیک چهار نفر برگزیده و دو نفر تقدیر می‌شوند، گفت: در همین رده سنی در بخش آزاد سه نفر به عنوان نفرات دوم و سوم برگزیده و یک نفر تقدیر و بخش داستان نیز سه نفر برگزیده و یک نفر تقدیر خواهند شد.

رئیس انجمن ادبی اشراق در ادامه با اشاره به اینکه در بخش ترکی جشنواره نیز در رده سنی الف در بخش شعر کلاسیک سه نفر برگزیده و دو نفر تقدیر خواهند شد، بیان کرد: در بخش آزاد نیز چهار نفر برگزیده و دو نفر تقدیر خواهند شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بخش داستان ترکی و رده سنی الف نیز چهار نفر برگزیده و یک نفر تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش شعر کلاسیک رده سنی ب نیز چهار نفر برگزیده و دو نفر تقدیر خواهند شد، اضافه کرد: در بخش شعر آزاد نیز چهار نفر برگزیده و یک نفر تقدیر خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در بخش داستان ترکی نیز در رده سنی ب نیز سه نفر به عنوان نفرات اول و دوم برگزیده و یک نفر تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم رونمایی از تندیس نهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان امروز ساعت 18 در فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، بیان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره نیز با حضور شاعران و نویسندگان استان زنجان و همچنین پنج داور مدعو از سایر نقاط کشور هشتم بهمن‌ماه برگزار خواهد شده و شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار