طرح تولیدی کردن هنرستان‌ها در بیله‌سوار

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: طرح تولیدی کردن هنرستا‌ن‌ها و مدارس کاردانش در راستای توانمند کردن دانش‌‌آموزان در بیله‌سوار اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۷۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 27 January 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، آرام حلیم در جلسه‌ای با حضور معاون‌ آموزش متوسطه استان اردبیل در بیله‌ سوار اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و هماهنگی‌های صورت گرفته محل مناسبی در شهرک صنعتی بیله‌سوار برای احداث کارگاه‌های تولیدی هنرستان‌ها در نظر گرفته شده و امید می‌رود اقدامات لازم برای بهره‌برداری از این کارگاه تولیدی به زودی انجام شود.

وی با اشاره به اهداف طرح تولیدی کردن هنرستان‌ها و مدارس کاردانش تصریح کرد: این طرح برای توانمند سازی د انش‌اموزان و نسل جوان برای ورود به بازار کار در آیتنده بسیار سودمند است و دانش آموزان با شیوه‌های تولید و کارآفرینی در این طرح آشنا می‌شوند.

فرماندار بیله‌‌سوار افزود: کارهای عملی و تولیدی در کنار درس‌های تئوری فرصتی بسیار مغتنم برای دانش آموزان است تا ایده‌های خلاق خود را در رابطه با دروس خود به کار بگیرند و در کنار تحصیل اقدام به درآمدزایی و نیز اشتغال بکنند.

حلیم بیان کرد: برای اجرایی شدن برنامه‌های آموزش و پرورش و فعالیت‌های دانش‌آموزان هنرستان‌ها باید از طریق ادارات محیط زیست،استاندارد، اداره بهداشت و جهاد کشاورزی مجوز های لازم را برای شروع فعالیت‌های خود کسب کنند.

وی اظهار کرد: آموزش همراه با تولید می‌تواند به کسب تجربه ، درآمد و خود اشتغالی دانش آموزان در هنرستان‌ها کمک کند و هنرستان‌های فنی و کشاورزی بخصوص در مناطقی که دامپروری و کشاورزی توسعه یافته است می‌تواند زیر ساخت‌های توسعه کارخانه‌های لبنیاتی و شیربسته بندی را فراهم کند.

معاون آموزش متوسطه استان اردبیل در این جلسه با تقدیر از همکاری‌های خوب نهادها و ادارات مربوطه گفت: آموزش‌های فنی و مهارتی از الزامات آموزش‌های رسمی بوده و نیاز است برای تحقق توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی توجه به آموزش‌های فنی و حرفه ای و کاردانش، مورد اهتمام جدی قرار گیرد

حداد عبدالهی خانقاه با اشاره به ظرفیت‌های تولید در هنرستان‌ها ادامه داد: کارخانه لبنیات هنرستان کشاورزی شهید بهشتی بیله سوار با دارا بودن امکانات و دستگاههای جمع آوری و بسته بندی شیر در منطقه می تواند فعالیت نماید اما در صورت توسعه باید امکانات این هنرستان به خارج از منطقه مسکونی انتقال یابد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار