در نشست مسئولان پليس‌راه و مديريت راه‌هاي استان‌ها تأكيد شد:

ضرورت اجراي صحيح سامانه‌هاي هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور

​تابناک: فرآيند تست سامانه‌هاي سرعت‌سنجي جهت تحويل موقت، بررسي عملكرد سامانه‌هاي موجود و بيمه سامانه‌ها، تشريح فرآيند گردش كار صورت‌ وضعيت‌ها و نحوه محاسبه درصد پرداخت در اين كارگاه آموزشي مطرح شد.
کد خبر: ۱۷۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸ 30 January 2016

به گزارش تابناک مرکزی، نشست مسئولان پليس ‌راه و مديريت راه‌ هاي استان‌هاي فاز 1، 2 و 3 در خصوص اجراي سامانه‌هاي هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در محل سازمان راهداري و حمل‌ و نقل جاده‌اي برگزار شد.

علي‌اكبر آشوري مدير مركز مديريت راه‌هاي اين سازمان ضمن تأكيد بر اهميت و اثربخشي پروژه خريد، نصب، راه‌ اندازي، بهره‌ برداري و نگهداري از سامانه‌هاي ثبت تخلفات عبور و مرور اظهار داشت: قرارداد اين پروژه در دهم خرداد ماه سال جاري منعقد شد كه بخش مهمي از اين پروژه كه شامل تحويل سامانه‌هاي موجود پليس راهور و ادارات‌كل حمل ‌و نقل و پايانه‌ها به پيمانكار مربوطه بود، انجام شده است و مابقي كارها نيز در حال انجام است.

وي با اشاره به اين‌كه طبق قرارداد در سال اول پروژه پيش‌بيني نصب 600 سامانه جديد شده است، خاطرنشان كرد: بر اساس قرارداد با پيمانكار مقرر شده است در سال اول پروژه 700 سامانه و تا پايان سال جاري 200 سامانه به بهره‌برداري برسد. تجهيز و راه‌اندازي اتاق‌هاي مانيتورينگ قرارگاه‌هاي پليس‌ راه نيز در اين پروژه پيش‌بيني شده است.

مدير مركز مديريت راه‌ها با تأكيد بر هماهنگي و همكاري ادارات‌كل حمل ‌و نقل و پايانه‌هاي سراسر كشور، پليس راهور و شركت پيمانكار در اين پروژه گفت: در اوايل تيرماه سال جاري، ابلاغيه مربوط در اين خصوص به استان‌ها انجام شده است كه اميدواريم با همكاري و هماهنگي‌هاي لازم در استان‌ها، اين پروژه به خوبي اجرايي شود.

آشوري با اشاره به اين‌كه تمامي موارد اجرايي مرتبط با قرارداد اين پروژه به استان‌ها تفويض شده است، گفت: امور اجرايي پروژه شامل تحويل، مكان‌يابي و جانمايي دستگاه‌هاي جديد، هماهنگي با دستگاه‌هاي ذي‌ربط استاني، نظارت كامل و مستمر بر موضوعات قرارداد، بررسي و تأييد موارد صورت‌ وضعيت‌هاي پرداختي پيمانكاران و اعلام نواقص و معايب است و فقط موارد مرتبط با پرداختي‌ها در ستاد انجام مي‌شود.

مدير مركز مديريت راه‌ها، بحث مكان‌يابي سامانه‌ها و نيز موضوع تحويل موقت و سناريوي تست انجام شده از اين سامانه‌ها را دو موضوع كليدي مهم در اين كارگاه آموزشي ذكر و ابراز اميدواري كرد، با همكاري و هماهنگي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، پليس راهور و پيمانكار مربوطه، اين پروژه مهم و بزرگ با كمترين خطا و به مطلوب‌ترين شيوه ممكن به ثمر برسد.

در اين كارگاه يك‌روزه، نمايندگاني از مركز فناوري پليس راهور ناجا، پليس راه كشور، مركز مديريت راهها و شركت پيمانكار در خصوص مكان‌يابي سامانه‌ها در محورهاي شرياني توضيحات و گزارشاتي را ارائه كردند.

توجيه فرآيند تحويل موقت فاز 1 و 2 پروژه، تشريح فرآيند تست سامانه‌هاي سرعت‌سنجي جهت تحويل موقت، بررسي عملكرد سامانه‌هاي موجود و بيمه سامانه‌ها، تشريح فرآيند گردش كار صورت‌ وضعيت‌ها و نحوه محاسبه درصد پرداخت براساس درصد عملكرد طبق قراردادهاي نگهداري و پشتيباني استان‌ها و نيز آموزش سامانه جامع حمل‌ونقل هوشمند ITS از ديگر موضوعات مطرح شده در اين كارگاه آموزشي بود كه در پايان به پرسش‌هاي مطرح شده از سوي حاضران در كارگاه پاسخ داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار