دهه چهارم انقلاب و ضرورت توسعه

احسان محمدی نژاد
کد خبر: ۱۷۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 05 February 2016
به ثمر نشستن انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 57 پدیده ایست که پارادایم های رایج اندیشه سیاسی را به چالش کشید و به نوعی تلنگری به تمامی تئوری های پذیرفته شده در زمینه چرایی و چگونگی حادث شدن انقلاب‌ها تلقی می شود لذا به نسبت بزرگی این واقعه، باید آن را با توجه به همه ریشه ها مورد بررسی و دقت قرار داد.

به هر حال این باور که انقلاب اسلامی یک پدیده دفعی و ناگهانی بود، باور غلطی است و باید پذیرفت که انقلابی در این ابعاد در هر جای دنیا و در هر شرایطی قابلیت پیروزی و تداوم ندارد. بنابراین به نظر می رسد از این حیث یک نمونه بی بدیل در میان جنبش های مردمی قرون اخیر، در کشور ما اتفاق افتاد.

بلوغ عملی و رفتاری که رهبری انقلاب، حضرت امام (ره) در هنگامه سازماندهی و منسجم نمودن نیروهای انقلابی از خود نشان دادند حاکی از مدیریت هوشمندانه و اشراف ایشان بر مسائل در آن برهه حساس است که نهایتا منجر به یک تحول بنیادین در گفتمان های سیاسی جهان و موازنه منطقه ای قدرت شد.

امروز وظیفه همه نیروهای معتقد به آرمانهای انقلاب تقویت گفتمان دهه چهارم انقلاب یعنی عدالت و پیشرفت است، پیشرفت همراه با عدالت به توسعه پایدارمنجر می شود، توسعه کشور هم از جاده عقلانیت، برنامه ریزی و اعتدال میگذرد.

به هرحال پیش شرط تحقق کامل گفتمان دهه چهارم نگاه اصولی  به سندملی چشم انداز 1404، سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و سیاست های کلان برنامه ششم توسعه کشور است که به زودی مصوب خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران در مسیر ثبات و تعامل سازنده با جهان است و این موقعیت ممتاز به ما این اجاز ه را می دهد که از این رهگذر نه تنها منافع ملی خود را در عرصه بین المللی تامین کنیم بلکه شاهد نوعی انکشاف در استفاده از ظرفیت های داخلی باشیم که منجر به تحرک اقتصادی و رونق فعالیت ها در سطوح مختلف می شود.

یکی از مسائل اصلی که حزب اعتدال و توسعه همواره بر آن تاکید دارد توسعه و ترویج همین گفتمانی است که کشور را در مسیر صحیح پیشرفت قرار می دهد و به نظام جمهوری اسلامی ایران قوام می بخشد و از تحمیل هزینه های غیر ضروری بر پیکره نظام و مردم جلوگیری می کند. وظیفه همه ماست که با پرهیز از تندروی و کندروی تمرکز خود را مصروف تشخیص اولویت های کشور کرده و برای توسعه این مرز و بوم از هیچ تلاشی فرو گذاز نکنیم. 


* معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه استان هرمزگان

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار