افتتاح کانون پژوهشی،آموزشی ودرمانی سرطان

کانون پژوهشی، آموزشی و درمانی سرطان امروز در مرکز «ام آر آی» مهدیه همدان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۷۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 07 February 2016

کانون پژوهشی، آموزشی و درمانی سرطان در مرکز «ام آر آی» مهدیه همدان افتتاح شد.

به گزارش فارس، کانون پژوهشی، آموزشی و درمانی سرطان در مرکز «ام آر آی» مهدیه همدان افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان با بیان اینکه امروز این کانون رسماً فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار کرد: رایزنی‎ها برای ثبت این کانون در استان انجام شد و از امروز فعالیت این مرکز آغاز می‎شود.

محمدصادق صبا با بیان اینکه این کانون در مجمع خیرین سلامت همدان بنیانگذاری شد اما برای فعالیت گسترده مرکز «ام آر آی» مهدیه برای این منظور در نظر گرفته شد، خاطر نشان کرد: پژوهش، آموزش و پیشگیری با مشارکت مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شعار اصلی است تا از موازی‌کا‎ری جلوگیری شود و کار هماهنگ صورت گیرد.

وی با تاکید به انجام کارهای پژوهشی و علمی در این مجموعه، گفت: خوشبختانه طی دو ماه اخیر رفع مشکلات بیماران سرطانی یک دغدغه شده که می‎توان با همدلی به بسیاری از اهداف رسید.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان با بیان اینکه کانون سرطان به عنوان سازمان مردم‎نهاد می‎تواند سایر نهادها و سازمان‎های دولتی را کمک کند، خاطر نشان کرد: این کانون بسترساز ارتقای امور پژوهشی در رابطه با سرطان خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم کانون شهرستانی نیز راه‌اندازی شود تا کارهای پژوهش خوبی صورت گیرد، خواستار توجه به این موضوع شد.

مدیرعامل کانون سرطان همدان نیز با بیان اینکه سال 78 که وارد همدان شدم اقدامی در خصوص سرطان صورت نگرفته بود که در سال 81 بخش مستقل سرطان در دانشگاه افتتاح شد، اظهار کرد: قبل از سال 83 که این مرکز راه‎اندازی شود مشکلات بسیاری وجود داشت و بیماران برای درمان مجبور بودند به تهران بروند.

محمد عباسی با اشاره به لزوم راه‎اندازی داروخانه در مرکز ام آی آر مهدیه، گفت: ایجاد خوابگاه برای بیمارانی که از شهرستان به همدان می‎آیند بسیار خوب بوده و توانسته بار مشکلات این بیماران را تا حدودی کم کند.

وی با اشاره به پیگیری راه‎اندازی مرکز جامع سرطان در همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان برای این منظور قصد دارد با همکاری مرکز ام آر آی مهدیه رزیدنت رادیوتراپی جذب کند.

مدیرعامل کانون سرطان همدانبا بیان اینکه سرطان مقام سوم را در مرگ و میر دارد، افزود: این بیماری تمام خانواده را درگیر می‌کند که کم شدن حاشیه‎ها و ارائه خدمات به‎روز بر اساس استانداردهای روز از جمله اهداف است.

مدیرعامل دارالایتام مهدیه همدان نیز با ابراز خرسندی از چنین اقدام اظهار کرد: قبل از راه‎اندازی این مرکز روزانه 400 تا 450 بیمار سرطانی باید به تهران می‌رفتند که بسیاری از مشکلات همراه آنها می‎بود.

محمدجواد حجازی با بیان اینکه به همت شهید مدنی اقدامات مهمی در استان صورت گرفته که تداوم آن از سوی خیرین ادامه دارد، افزود: برای جذب اعتبار در انجام کارهای مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی خواستار توسعه مرکز «ام آر آی» مهدیه در راستای ارائه خدمات بهتر شد و افزود: بیماران سرطانی مشکلات بنیادین دارند و باید به انجام کارهای پژوهشی برای کاهش این بیماری پرداخت.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار