پدافند غیرعامل مجاهدتی خاموش و ضرورتی انکارناپذیر است

کد خبر: ۱۷۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 10 February 2016

رئیس کمیته پدافند غیرعامل شهرداری کرج گفت: هدف از پدافند غیرعامل هم‌افزایی و ایجاد تبادل اطلاعات در صورت وقوع حوادث و سریع‌ترین اقدام به منظور وارد آمدن کمترین آسیب به کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، محمد صفری اظهار داشت: پدافند غیرعامل ضرورتی انکارناپذیر و مجاهدتی خاموش است که متضمن افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری و تضمین ضروریات جامعه و مردم است.

این مسئول با بیان اینکه مدیریت بحران با پدافند غیرعامل متفاوت است چراکه پدافند غیرعامل انسان‌ساز و مبتنی بر تفکر و اراده است ولی در مدیریت بحران نقش انسان کمرنگ‌تر است، بیان کرد: اگر تهدیدات را در دو دسته طبیعی و غیرطبیعی قرار دهیم می‌توان گفت حوادث و اتفاقات طبیعی جزء مدیریت بحران است و انسان در آن نقش مستقیمی ندارد، همچنین تهدیدات غیرطبیعی و دست‌ساز در دسته پدافند قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: با پیچیده‌تر شدن جنگ‌ها و به کارگیری تکنولوژی و فناوری در جنگ‌های نوین، پدافند غیرعامل نیز چهره‌های متفاوتی را به خود گرفته است که در حال حاضر عمده‌ترین هدف پدافند غیرعامل، ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های مورد نیاز مردم است تا به تدریج شرایطی را برای امنیت ایجاد کند.

صفری در ادامه عنوان کرد: سیاست‌های اصلی پدافند غیرعامل مبتنی بر بقا و حفظ امنیت بوده و هدف کلی پدافند غیرعامل، ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های مورد نیاز مردم است، تا به تدریج شرایطی را برای امنیت ایجاد کند و در واقع پدافند غیرعامل مربوط به دوران صلح است که خود باعث کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از اتلاف وقت، انرژی و بالا بردن ضریب امنیت در جامعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار