چرا فرزند شهيد مطهري در راستاي استقلال حركت می‌کند؟

کد خبر: ۱۸۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰ 14 February 2016
«روزنامه آرمان» نیز در گزارشی با عنوان «كليد جريان سوم در جيب مطهري؟» به موضوع انتخابات مجلس و موضوع لیست ها پرداخته است.
این روزنامه در این گزارش با عنوان «در حالي كه روز جمعه اعلام شد اصلاح‌طلبان و اعتداليون و صدای ملت ليست ائتلافي ارائه خواهند داد اما ساعاتي بعد علی مطهري اين موضوع را تكذيب و تاكيد كرد كه تشكل او به صورت مستقل به ارائه ليست خواهد پرداخت. چرا او چنين تصميمي گرفت؟ مگر نه آنكه دو طيف اعتداليون و اصلاح‌طلبان از ابتدا همكاري با چهره‌هايي مانند مطهري را رد نكرده بودند پس چه موضوعي در اين ميان منجر به آن شد كه فرزند شهيد مطهري در راستاي استقلال حركت کند؟ براي درك اين موضوع بايد نگاهي به اظهارات قبلي درباره مطهري و مواضع نماينده تهران در مجلس داشت.

رمز گشايي از تصميم مطهري

علی مطهري در شرايطي اعلام كرد حاضر به ائتلاف با اعتداليون و اصلاح‌طلبان نيست كه همگان تصور محور بودن او در آن ائتلاف را داشتند اما تصميم مطهري براي انتخابات چيست؟ به نظر مي‌رسد وی درصدد راه‌اندازي جريان سوم سياسي باشد، جرياني كه تصميم براي راه‌اندازي آن سابقه طولاني دارد چنانكه مرحوم حجت‌الاسلام سيداحمد خميني از ابتداي انقلاب اين خط را ترسيم كرد، خطي كه اخلاق محور آن بود و رسيدن به قدرت در اولويت‌هاي بعدي قرار داشت.

پس از آن هم حزب كارگزاران با رويكردي متفاوت از چپ و راست آن زمان شكل گرفت كه البته اندكي بعد خود را چپ ناميد و نتوانست راه سوم را محقق كند.

حزب اعتدال و توسعه هم اين داعيه را داشت اما به سبب ناشناخته بودن آن پيش از انتخابات 92 نتوانست تاثيرگذاري زيادي داشته باشد و حالا مطهري است كه تصور مي‌كند نوبت اوست كه بختش را براي راه‌اندازي و تثبيت جريان سوم امتحان كند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار