ریل‌گذاری برعکس راه‌آهن اردبیل تاسف‌بار است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل را از اردبیل به سمت میانه آغاز کردند جالب توجه و تامل‌برانگیز است و هیچ‌کس نیز نمی‌خواهد این فرایند غلط را قبول کند.
کد خبر: ۱۸۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 17 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، منصور حقیقت‌پور شامگاه سه‌شنبه در جمع فرهنگیان در اردبیل اظهار کرد: بنده اعلام می‌کنم ریزعلی خواجوی هستم که نگذاشتم راه‌آهن در تونل خطرناکی ورود پیدا کرده و جان مردم به خطر بیفتد و بنده امروز در پروژه‌ راه‌آهن اردبیل همین نقش ریزعلی خواجوی را بازی می‌کنم.

وی با بیان اینکه در بررسی کارشناس امر نظیر پروفسور شاه‌کرمی، داود آقاجانی و دکتر صالحی از اساتید عمران و ژئوتکنیک جمع‌بندی تحقیقات و بررسی‌ها بر این بوده که راه‌آهن اردبیل – میانه امکان تکمیل و بهره‌برداری را ندارد، گفت: چرا می‌خواهیم همان بلایی را بر سر فرودگاه اردبیل آوردیم بر سر راه‌آهن نیز بیاوریم در حالی که فرودگاه اردبیل را می‌توانستیم در منطقه سامیان احداث کنیم تا دچار گرفتاری و مشکلات کنسلی پروازها و لغو پروازها نباشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ شرکت هواپیمایی حاضر نیست پروازهای خود را به مقصد اردبیل برقرار کند، افزود: با وجود اینکه از وزیر راه برای راه‌اندازی خط هوایی ماهان مجوز گرفته‌ام اما شرکت ماهان حاضر نیست پرواز خود را دایر کند چرا که فرودگاه اردبیل شرایط استاندارد را ندارد.

حقیقت‌پور با بیان اینکه به جای راه‌آهن فعلی می‌توان در مسیر کوتاه‌تر راه‌آهن آستارا را به اردبیل با 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وصل کرد، افزود: ما از این طریق به پهنه خزر نیز نزدیک می‌شویم و مجبور نیستم یک هزار و 600 میلیارد تومان هزینه دیگر برای راه‌آهن اختصاص دهیم.

وی به مشکلات متعدد سازه‌ای پروژه راه‌آهن اردبیل اشاره کرد و گفت: چه لزومی دارد در ارتفاع 120 متری که معادل یک ساختمان 40 طبقه است به طول 800 متر پلی احداث کنیم که هزینه آن 300 میلیارد تومان است تا از روی آن قطاری رد شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین یک سال اخیر به عمق 30 متر راه‌آهن اردبیل در مسیر فعلی نشست داشته و نقشه اجرایی آن با نقشه طراحی وزارت راه و شهرسازی نیز متفاوت است.

حقیقت‌پور عبور راه‌آهن اردبیل را از داخل دریاچه و سد اسطور یادآور شد و گفت: وزارت نیرو اجازه نمی‌دهد تا چنین پلی احداث شود تا راه‌آهن ما از بالای این سد بگذرد.

وی با آرزوی اینکه کاش یک ریزعلی خواجوی بود تا در زمان احداث فرودگاه مسئولان را از خواب غفلت بیدار می‌کرد، افزود: ما از احداث فرودگاه در بدترین شرایط آب و هوایی عبرت نگرفتیم و در کنار آن ورزشگاه علی دایی را احداث کردیم که واقعا شاهکار مسئولان ما بوده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از منظر پدافند غیرعامل راه‌آهن اردبیل – میانه هیچ وضعیت مساعدی ندارد و تونل‌های این پروژه پیچیده شده و به هیچ‌وجه قابلیت اجرایی ندارد.

حقیقت‌پور با بیان اینکه به جای دادن آدرس غلط باید واقعیت‌ها را به مردم گفت، یادآور شد: جای تاسف است که برای این پروژه ریل‌گذاری را از اردبیل آغاز کردند تا با فریب و دروغ افکار عمومی اعلام کنند که راه‌آهن اردبیل – میانه توجیه اقتصادی دارد در حالی که بنده خودم را ریزعلی خواجوی خطاب می‌کنم و آیندگان خواهند فهمید که امروز چه اظهارات کارشناسی و علمی دقیقی در مورد این پروژه اعلام کردیم.

وی از تعویق یک ساله برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه احکام بودجه سال آینده باید هر چه سریع‌تر آماده شود و امکان تصویب برنامه ششم وجود ندارد با تمدید یک ساله برنامه پنجم توسعه برای سال آینده می‌توانیم در فرصتی مناسب برنامه ششم توسعه را مورد بررسی قرار دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
بله
نماینده محترم تکلیفشان با خودشان مشخص نمی باشد
یکبار فرمودند راه آهن اردبیل سراب تبریز بهتر و عالی تره. الان هم که فرمودند مسیر اردبیل آستارا رشت بهتره.
خلاصه این راه آهن اردبیل هم دولت بدلیل بلاتکلیفی و عدم تصمیم گیری و اراده جمعی ،کنسل میکنه مثل قضیه منطقه آزاد اردبیل دیگه خیال همه راحت بشه.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار