پذيرش 215 كودك خياباني در طی 11 ماه در قم

مریم عليشيري معاون امور اجتماعی بهزیستی در جلسه شورای معاونین از پذيرش و ساماندهي تعداد 215 كودك كار و خيابان در مركز كودكان خياباني در 11 ماه سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۱۸۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 17 February 2016
به گزارش تابناک قم، معاون امور اجتماعی بهزیستی قم، با اشاره به اين موضوع كه جمع آوري كودكان كار و خيابان از جمله وظايف شهرداري مي باشد عنوان کرد: در 11 ماه سال 94 تعداد 215 كودك كار و خيابان در مركز كودكان خياباني بهزيستي  پذيرش شده اند.

وی در ادامه گفت: اين كودكان با دريافت خدمات اقامتي، مددكاري، مشاوره اي، آموزشي و... از مركز ترخيص و با پيگيريهاي بعدي در خصوص مشكلات و نيازهاي خانواده هاي آنها اعم از معيشتي، درماني، تحصيلي، آموزشي، حرفه اي و اشتغال به توانمندي مي رسند.

علیشیری افزود: در اكثر موارد خانواده هاي اين كودكان به دليل كسب درآمد بيشتر از محل فعاليت كودك، تمايلي به همكاري با بهزيستي در راستاي توانمندسازي خود ندارند و عملاً اقدامات و پيگيريهاي همكاران مركز بي نتيجه مي ماند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی ضمن اشاره به شروع به كار مركز روزانه حمايتي آموزشي كودك و خانواده از آبان ماه سال جاري در استان گفت: كارشناسان مركز با مراجعه به محل تردد و فعاليت كودكان كار و خيابان، نسبت به ارائه خدمات در محل و تشريح فعاليتهاي مركز و نوع خدماتي كه مي توانند اين كودكان دريافت نمايند مي پردازند.

وی همچنین افزود: بعد از جذب اين كودكان نسبت به تشكيل پرونده براي آنها و خانواده هاي ايشان اقدام نموده و با ارائه خدمات مددكاري، مشاوره اي، آموزشي، حمايتي، مهارت آموزي و ... سعي در توانمندسازي و ساماندهي مناسب اين كودكان و خانواده آنها مي نمايند.  

عليشيري در پایان گفت: كليه خدمات مركز به صورت رايگان ارائه مي شود و  مهمترين هدف طرح حمايتي آموزشي كودك و خانواده را كنترل و كاهش آسيبهاي اجتماعي، حمايت از حقوق كودكان و پيشگيري از سوء استفاده احتمالي از آنها توسط افراد سودجو و تحكيم بنيان خانواده می باشد.

منبع: فردو نيوز
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار