کاهش 18 درصدي سرقت در استان يزد

کد خبر: ۱۸۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ 20 February 2016

به گزارش تابناک یزد،فرمانده انتظامي استان يزد با تشريح اقدامات و عملکرد پليس در يازده ماه سال جاري، از کاهش 18 درصدي سرقت و افزايش 53 درصدي کشفيات مواد مخدر در اين استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

سردار "ايرج کاکاوند" در همايش ائمه جمعه استان يزد با اشاره به کاهش 18 درصدي سرقت در يازده ماهه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان، گفت: همواره برنامه‌ريزي نيروي انتظامي بر اساس دغدغه‌هاي مردم بوده و پليس در راستاي کنترل سرقت و کاهش آن، هدفمند عمل کرده و محوريت پليس، کنترل جرم و پيشگيري از وقوع جرم است.

وي در ادامه با اشاره به اين که با تلاش ماموران استان، سرقت به عنف 32 درصد و قتل 20 درصد کاهش را در يازدهم ماهه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان مي‌دهد، افزود: همه امکانات و تجهيزات را براي کنترل برخي از ناهنجاري‌ها و ناامني‌ها بسيج کرديم که افزايش 53 درصدي کشفيات مواد مخدر نشان از موفقيت‌هاي اين طرح‌ها در سطح استان بوده است.

کاکاوند در ادامه ضمن اشاره به کاهش 12 درصدي تلفات برون شهري، گفت: نصب دوربين‌هاي ثبت تخلفات در سطح معابر شهر يزد باعث کاهش تصادفات به ويژه تصادفات فوتي شده و انضباط نسبتاً مطلوبي در آمد و شد شهر ايجاد شده است.

اين مقام ارشد انتظامي استان ادامه داد: يکي از دغدغه‌هاي زندگي مردم، حضور اتباع بيگانه غيرمجاز در استان است که با تلاش صورت گرفته در يازده ماهه سال جاري، شاهد افزايش 65 درصدي دستگيري اتباع بيگانه غيرمجاز در استان و طرد آنها بوديم.

سردار کاکاوند با اشاره به افزايش رو به رشد آسيب هاي اجتماعي به ويژه در فضاي مجازي، گفت: پليس به تنهايي قادر به کنترل و کاهش اين آسيب‌ها نيست و نقش ائمه جمعه نقش تاثيرگذاري است و اگر توفيقاتي نيز در اين زمينه حاصل شده، نتيجه حمايت شما بوده و اميد است که اين حمايت و همکاري استمرار يابد.

کاکاوند به مسائل و مشکلات موجود در جامعه در زمينه‌هاي مختلف نيز اشاره کرد و گفت: بي‌توجهي و سهل‌انگاري مردم باعث بروز برخي از جرايم و آسيب‌ها مي‌شود که مي‌توان به مردم آموزش داد و اگر اين آموزش از زبان ائمه جمعه باشد تاثيرگذاري بيشتري دارد.

فرمانده انتظامي استان يزد در خاتمه نيز به کاهش 21 درصدي درگيري‌ها و نزاع دسته جمعي در يازده ماهه سال جاري نسبت به سال قبل هم اشاره و خاطر نشان کرد: پليس همواره خود را سرباز ولايت مي‌داند و خدمت بي‌منت را سرلوحه کار خود قرار داده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار