وجود تبانی میان مسئولان برای صدور مجوزهای غیرقانونی؛

قانون برای همه افراد جامعه یکسان اجرا شود!

درحال حاضر بخش وسیعی از سواحل دریای خزر توسط افراد سرمایه دار به ساختمان سازی اختصاص پیدا کرده که مجوز بسیاری از این بناها غیرقانونی است؛ اما پرونده آنهایی که هم اکنون در کمیسیون ماده5 و13 درحال بررسی است، شامل کشاورزانی می شود ...
کد خبر: ۱۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 04 April 2015
همه ساله بخش بزرگی از جنگل‌ها، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی به عنوان شریان‌های حیاتی کشور و مردم تخریب و تبدیل به ویلا می‌شود، غافل از این‌که این بناها با گسترش روزافزون خود راه تنفس مردم را تنگ‌تر می‌کند. هرچند مسئولان استانی بر مبارزه با این ساخت و سازها تاکید دارند.

به گزارش تابناک مازندران این معضل به‌قدری روند افزایشی به خود گرفته است که رهبر معظم انقلاب بتازگی در دیدار اخیر رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با ایشان به حفظ منابع طبیعی و لزوم برخورد جدی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط‌زیست با این پدیده شوم تاکید کردند که این خود بیانگر اهمیت و نقش این منابع بر زندگی و پیشرفت و آبادانی کشور است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه پای رانت خواران به ساخت و ساز غیرقانونی در اراضی کشور باز شده است، گفت: متاسفانه فقدان مدیران شایسته در بدنه سازمان جنگل ها باعث از بین رفتن بخش زیادی از اراضی شمال کشور شده است.

محمد اسماعیل نیا تصریح کرد: متاسفانه سوء مدیریت‌ها در ساخت وسازهای غیرمجاز در اراضی شمال کشور بر معضلات دامن زده است.مدیریت در سازمان جنگل‌ها درگیر نوعی مصامحه و رودربایسی شده است که بخشی از این معضل به دلیل سیاسی کاری مدیران این سازمان است.

با توجه به این موضوعات امروز نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با بیان اینکه نهادهای دولتی نظارت قابل قبولی در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ندارند، گفت: قوه قضاییه باید قاطعانه با خاطیان برخورد کرده و قانون باید برای همه افراد جامعه به شکل یکسان اجرا شود.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا با انتقاد از ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرهای شمالی کشور به ویژه سواحل دریا و جنگل‌ها، گفت: متاسفانه افراد سودجو وسرمایه دار کشور با اخذ مجوزهای غیرقانونی اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز در استان های شمالی کشور به ویژه در حاشیه سواحل دریای خزرکردند.

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: درحال حاضر بخش وسیعی از سواحل دریای خزر توسط افراد سرمایه دار به ساختمان سازی اختصاص پیدا کرده که مجوز بسیاری از این بناها غیرقانونی است؛ اما پرونده آنهایی که هم اکنون در کمیسیون ماده5 و13 درحال بررسی است، شامل کشاورزانی می شود که بنا به دلایلی از جمله ازدواج فرزندان‌شان اقدام به ساخت و ساز کردند.

وی تصریح کرد: این درحالی است که تمامی برج سازها وشهرک سازها بدون هیچ مشکلی اقدام به ساخت وساز در نواحی مورد دلخواه خود در مناطق شمالی کشور کردند، متاسفانه باید تاکید کرد در مدت زمان کوتاهی بخش وسیعی از حواشی شهرهای شمالی کشور در کنار کوه‌ها و جنگل ها به شکل انبوه ساخته شده و دربرخی مناطق ساخت و سازها به صورت پراکنده انجام می شود.

یوسفیان ملا با بیان اینکه دولت‌ها نظارت کافی در جلوگیری ازساخت و سازهای غیرمجاز ندارند، افزود: متاسفانه مسئولان دولتی تنها به حرف اکتفا کرده و هیچ اقدام قابل قبولی را برای مقابله بادادن مجوزهای غیرقانونی ازسوی سازمان ها و نهادهای مرتبط با این موضوع انجام نمی دهند، البته در کمیسیون ماده5 و13 پرونده های بسیاری ازساخت و سازهای غیرمجاز وجود دارد، اما موارد فقط شامل حال کشاورزان شده وبرج سازها به راحتی از مسیرهای غیرقانونی برای نیل به اهداف خود عبور می کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تاکید کرد: به طور حتم تبانی میان مسئولان برای صدور مجوزهای غیرقانونی وجود دارد و افراد سرمایه دار بدون هیچ مشکلی مسیرها را می پیمایند، اما افرادی که از پول و سرمایه کمتری برخوردار هستند متاسفانه وارد مسیرهای سخت و ناهموار قانونی می شوند؛ البته قوه قضاییه باید به طور قاطعانه با خاطیان برخوردکند و قانون باید برای همه افراد جامعه یکسان اجرا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار